Zvolte jazyk

RABEK.cz - genealogie, tvorba webů - logo

Obal BANG! Duel - Odpadlíci

Nepřehlédnutelné rozšíření hry BANG! Duel.

Na obzoru se objevila pevně semknutá banda pistolníků, připravená na cokoli: odpadlíci. Kdo má odvahu se jim postavit? Muži zákona? Bandité? Mají nové karty zásob - budete potřebovat pevné nervy na boj proti jejich špinavým trikům. A pokud je nemůžete porazit, možná se s nimi můžete spojit!

 

 

Pravidla (PDF) | Koupit (CZ) | Kúpiť (SK)

 

OBSAH

  • 40 herních karet: balíček odpadlíků (rozdělený na 20 karet pro odpadlé muže zákona Symbol odpadlého muže zákona a 20 karet pro odpadlé bandity Symbol odpadlého bandity);
  • 12 postav odpadlíků (rozdělených na 6 postav odpadlých mužů zákona a 6 postav odpadlých banditů);
  • 10 žetonů nábojů, které znázorňují životy;
  • 1 žeton "Aktivní postava" odpadlíka;
  • pravidla.

Toto rozšíření vám umožňuje hrát BANG! Duel čtyřmi novými a zajímavými způsoby: tři jsou pro dva hráče (dva módy "Třetí banda" a jeden mód "Posily") a jeden pro tři hráče ( "Mexický favorit" ).

HRA PRO 2 HRÁČE

TŘETÍ BANDA

V tomto herním módu používá nová banda odpadlíků všechny postavy a herní karty z tohoto rozšíření: postavy odpadlíků jsou zamíchány odděleně od mužů zákona a banditů. Můžete si zvolit mezi hrou odpadlíci proti mužům zákona nebo hrou odpadlíci proti banditům.

Příprava hry probíhá obdobně jako základní hra, s následující výjimkou:

  • Odpadlík proti muži zákona: muž zákona začíná se 4 kartami v ruce a hraje první. Odpadlík začíná s 5 kartami.
  • Odpadlík proti banditovi: bandita začíná s 5 kartami v ruce a hraje první. Odpadlík začíná se 4 kartami.

Hra probíhá jako obvykle. Nové karty jsou podrobně vysvětleny později.

 

POSILY

V tomto módu jsou herní karty a karty postav odpadlíků rozděleny mezi oběskupiny ze základní hry: mezi muže zákona a bandity. Obě skupiny stojí navzájem proti sobě, posíleny o herní karty a postavy z tohoto rozšíření. Podle symbolu na rubu nebo na líci v horním levém rohu poznáte, ke které skupině jaká karta patří:

Symbol muže zákona Karta muže zákona (základní hra) Symbol bandity Karta bandity (základní hra)
Symbol odpadlého muže zákona Karta odpadlého muže zákona Symbol odpadlého bandity Karta odpadlého bandity

Zamíchejte herní karty pro odpadlé muže zákona s kartami pro muže zákona a karty pro odpadlé bandity s kartami pro bandity. To samé proveďte s kartami postav. Příprava hry a samotná hra se řídí pravidly základní hry. Nové karty jsou podrobně vysvětleny později.

 

HRA PRO 3 HRÁČE

MEXICKÝ FAVORIT

V tomto módu má každá skupina svůj cíl: muž zákona musí vyřadit odpadlíka, odpadlík musí vyřadit banditu a bandita musí vyřadit muže zákona.

Hrajte každý se 3 postavami (pokud chcete hrát delší hru, pak se můžete dohodnout na větším počtu postav). Když hráč ztratí svou poslední postavu, je vyřazen a hra ihned končí: vítězem se stává hráč, jehož cíl je vyřazen! Poznámka: můžete také útočit na hráče, který není vaším cílem (například abyste chránili sami sebe).

Bandita začíná se 4 kartami v ruce a hraje jako první, poté je na řadě muž zákona, který začíná se 4 kartami, a nakonec hraje odpadlík, který začíná s 5 kartami. (Doporučujeme, abyste kolem stolu seděli v tomto pořadí).

Stejně jako v základní hře odhazujete karty na společný odhazovací balíček, který se případně stává dobíracím balíčkem, když jsou osobní dobírací balíčky prázdné.Karty se symbolem „nabíjení“ mohou být odhozeny kvůli dobrání, pokud alespoň jednomu hráči zbývá pouze 1 postava.

Karty, které ovlivňují oba hráče (například Gatling, Indiáni!), ovlivňují také třetího hráče. Efekty se nejprve aplikují na všechny AP (aktivní postavy), potom na všechny ZP (záložní postavy), po směru hodinových ručiček.

Podrobně je pořadí popsáno níže:

Vaše AP
(pokud pro ni platí)

-> AP dalšího hráče po směru hodinových ručiček -> AP třetího hráče

a poté

Vaše ZP -> ZP dalšího hráče po směru hodinových ručiček -> ZP třetího hráče

 

Karta Hokynářství – vyložíte 2 karty z balíčku každého hráče (nebo 6 karet ze společného balíčku). Poté, počínaje hráčem, který je na tahu, a pokračujíc po směru hodinových ručiček, si každý hráč bere jednu kartu, dokud se všechny nerozeberou. Jinými slovy, v pořadí dle hodinových ručiček proběhnou dvě kola výběru.

Když hrajete kartu, můžete si vždy vybrat, zda ji použijete proti jednomu nebo druhému hráči, s výjimkou karet, které přímo určují „protivníka“: když je určen „protivník“, znamená to pouze váš vlastní cíl.

Například: Karta Hodiny: pokud má tuto kartu ve hře muž zákona, spustí se její efekt pouze tehdy, když svou AP a ZP vyměňuje odpadlík. Pokud to udělá bandita, efekt se nespustí.

Toto pravidlo platí pro karty:

  • Derringer ( lze použít vždy, ale efekt textu platí pouze pro váš cíl)
  • Finta
  • Hodiny
  • Houfnice
  • Náčelník indiánů
  • Odražení
  • Opětování palby (která vždy zaměří váš cíl, i kdyby vás zasáhl jiný hráč)
  • Parťák
  • Políček
  • Souboj (můžete jej zahrát pouze proti svému cíli)
  • Union Pacific

A pro následující postavy:

  • Alan Pinkertoon
  • El Chindi
  • Sid Curry
  • Tom Thorn
  • Wyatt Ear

Výjimky z pravidla „protivník“:

Dalon Ranger, Wild Bill a Slim Poet jsou výjimky – zde „protivník“ znamená „jakýkoli jiný hráč“.

 

NOVÉ KARTY

ZÁSOBY

Karty se zeleným okrajem se nazývají "zásoby" a jsou zvláštním typem vybavení. Stejně jako jiné vybavení musíte tyto karty vložit do hry pouze ke svému ZP nebo k AP vašeho protivníka. Avšak na rozdíl od vybavení s modrým okrajem, zásoby nemohou být použity ve stejném tahu, kdy jste je vložili do hry. Abyste mohli zásoby použít, musíte počkat až do dalšího tahu v pořadí. Při použití odhoďte kartu zásob na odhazovací balíček a pak proveďte příslušný efekt / příslušné efekty. Není žádný limit omezující počet zásob, které můžete vložit do hry, ani počet zásob, které během jednoho tahu použijete. Ovšem omezení pro karty se stejným názvem stále platí. Zásoby nemají žádný účinek, když je máte v ruce.

Všechny karty a schopnosti postav, které působí na vybavení (například Karabina), se aplikují i na zásoby. Avšak karty, které se výslovně odvolávají na zásoby (například Kitty Leroy) se na karty s modrým okrajem neaplikují.

Poznámka: zásoby se symbolem (Puška na bizony, Houfnice, Dvojitá hlaveň) mohou být odhozeny ze hry jako odpověď na karty jako je Souboj nebo Indiáni!, dokonce i když byly do hry vloženy v daném tahu. Tyto karty jsou "odhozeny", ne "použity".

V závorkách je počet karet v balíčku muže zákona / počet v balíčku banditů.

 

Dvojitá hlaveň (0/2): Je-li hrán , stává se cílem také druhá postava stejného hráče.

Pokud se postava vyhne zásahu, pak se druhá postava vašeho protivníka, pokud nějaká je, stává cílem. V tomto případě, aby se efekty zcela zrušily, potřebuje protivník jeden pro svou AP a další pro svou ZP.

 

Finta (1/1): Je-li hrán tento proti kartě BANG!, vezmi si útočící kartu BANG!.

Zahrajete-li fintu proti kartě BANG! (karta s červeným okrajem), vezměte si útočící kartu BANG! do ruky. Výjimkou je karta Walker, tu si hráč po odvrácení útoku Fintou vezme ihned zpět do ruky.

  Hbitost (1/1): Dober si 1 kartu.
  Houfnice (1/0): Není-li hrán , ztratí protivníkova AP i ZP po 1 životu.
 

Lightning (0/2): V tomto tahu můžeš zahrát 1 kartu BANG! navíc.

Poté, co je vyřešen Lightning, můžete zahrát další kartu s červeným okrajem. Nemusíte zahrát tyto dvě karty přímo za sebou, ale můžete je zahrát kdykoli během tahu.

  Náčelník indiánů (0/1): Pro každou svou postavu si tvůj protivník vybere: odhodit 1 kartu, nebo ztratit 1 život.
  Odražení (1/0): Tvůj protivník může odhodit kartu, pak odhazuješ ty, střídáte se. Odhození karty je nepovinné. AP prvního hráče, který kartu neodhodí, ztrácí 1 život. Nemůžete použít karty, které nemají symbol s výjimkou Klobouku. Můžete použít zásoby, které již jsou ve hře (ne v ruce), například Šťastný penny. Nemůžete použít Barel, ani schopnosti postav jako například Annie Oakey. Dokud Odražení neskončí, tak ignorujte jakékoli další efekty na kartách kromě symbolu "vedle".
 

Ostruhy (1/0): Pokud ve své ruce nemáš žádné karty, nemůže být tato postava cílem .

Avšak stále může být cílem karet Indiáni!, Náčelník indiánů, Souboj, Odražení, atp.

 

Parťák (0/1): Vždy, když se tato postava stane AP, je AP tvého protivníka cílem . Protivník může použít jakoukoli kartu ze své ruky jako .

Jinými slovy, střelba je automatická, jako kdyby byl AP vašeho protivníka cílem Derringeru. Zásahu se lze vyhnout jako obvykle. Pokud má AP vašeho protivníka ve hře jak Barel, tak také Hodiny, ověřte nejprve Hodiny.

 

Políček (0/2): Odhoď 1 kartu ze hry od libovolné AP a/nebo 1 kartu z ruky libovolného hráče.

Políček lze vyhodnotit třemi různými způsoby: odhodíte 1 kartu od libovolné AP (včetně své), nebo odhodíte 1 kartu z ruky libovolného hráče, nebo provedete obojí.
Příklad: Pokud si zvolíte obojí proti hráči, který má Divokého Billa jako svou AP, pak tvá AP je cílem dvou .

 

Přepadení (1/1): Odhoď 1 kartu ze hry od své AP a/nebo 1 kartu od libovolné AP.

Přepadení lze vyhodnotit třemi různými způsoby: odhoďte 1 kartu od své AP, nebo odhoďte 1 kartu od libovolné AP (včetně své), nebo proveďte obojí (tímto můžete od své AP odhodit dokonce 2 karty).

 

Puška na bizony (2/0): S touto kartou můžeš cílit i na ZP svého protivníka. Doberte si 1 kartu.

S touto kartou můžete cílit na AP nebo ZP svého protivníka. Kartu si doberete ihned, dříve než protivník zareaguje.

  Rýžovací pánev (1/0): Vezmi si vrchní kartu z odhazovacího balíčku (před odhozením Rýžovací pánve).
 

Savage (0/1): Dober si 1 kartu.

Kartu si doberete dříve, než jiný hráč zareaguje.

 

Sharps (0/2): Schopnost cíle a jeho vybavení nemá žádný účinek.

Například karty jako Ostruhy nebo schopnost Alana Pinkertoona, Slima Poeta, Dalona Rangera, Sida Curryho atd. nemají žádný účinek.

 

Spencer (0/2): Pokud je zasažena postava se 4 a více životy, ztrácí 2 životy.

Pro vyhnutí stačí použít pouze jeden . Spencer můžete použít i na postavu, která má méně než 4 životy, a v takovém případě ztrácí pouze 1 život.

 

Společník (2/0): /

Tato karta může být použita jako nebo jako .

 

Šťastný penny (0/1): Dober si 1 kartu.

Doberte si kartu ihned. Pokud tuto kartu použijete k tomu, abyste se vyhnuli Rychlopalbě, můžete použít dobranou kartu, pokud ji použít lze, abyste se vyhnuli možnému zbývajícímu zásahu.

 

Union Pacific (0/1): Dober si celkem 2 karty ze svého dobíracího balíčku a/nebo z dobíracího balíčku svého protivníka.

Jako obvykle si lze popřípadě dobrat ze společného dobíracího balíčku.

  Walker (2/0): Je-li hrán , vezmi si kartu Walker zpět do ruky.
  Whisky (0/1): Odhal kartu = tvoje AP znovu získá 2 životy, v jiném případě znovu získá 1 život.
 

Whitney (1/0): Může být pouze se zahráním karty.

Žádné karty dodávající efekt nefungují: Vedle!, Barel, schopnost Sida Curryho atp.

  Záměna (2/0): Zaměň až dvě AP s jejich ZP (přesuňte AP žetony). Ty si vybíráš pořadí.

 

ODPADLÍCI – MUŽI ZÁKONA Symbol odpadlého muže zákona

  Charlie Basset: Jednou v každém tahu, kdy jsi použil kartu zásob, si dober 1 kartu.
 

Hick Addams: Pokud ti nějaký jiný hráč odhodí kartu z ruky nebo od Hicka, dober si 1 kartu.

Vždy, když vám nějaký jiný hráč odhodí kartu z ruky nebo vás přiměje odhodit kartu ze hry od Hicka Adamse, doberete si jednu kartu. Kartu si nedobíráte, pokud si dobrovolně odhodíte zásoby při reakci na jiné karty (například Šťastný penny proti Gatlingu).

  Hottie Delou: Jednou v každém tahu můžeš použít 1 z jejích zásob ve stejném tahu, kdy byly vloženy do hry.
 

Mystic Maid: Odhoď ze hry 1 z jejích karet vybavení (ne ) a zahraj ho jako nebo COLT, potom si dober 1 kartu.

Můžete také odhodit zásoby ve stejném tahu, kdy jste je vložili do hry. Tuto schopnost nemůžeš použít, pokud nemáš žádné vybavení ve hře. Nelze použít vybavení, které je stále aktivní (se symbolem ). COLT se počítá jako váš jeden BANG! v daném tahu. Tato schopnost může být použita proti kartám Indiáni!, Náčelník indiánů atp.

 

Poker Alicia: Namísto dobrání 2 karet z balíčku na začátku svého tahu, si můžeš vzít 1 kartu vybavení od libovolné AP.

Tato schopnost se aktivuje a nahrazuje první fázi ve tvém tahu (1. dobírání).

 

The Marshal: Když vstoupí do hry, dober si celkem 3 karty z dobíracích balíčků dle své volby.

Pokud se nachází ve vaší počáteční dvojici postav, doberte si karty navíc ke svým počátečním kartám. U každé karty se můžete rozhodnout po prohlédnutí již dobrané karty, zda si ji doberete ze svého dobíracího balíčku, nebo z dobíracího balíčku jiného hráče. Jako obvykle, můžete si vybrat i společný dobírací balíček, pokud již existuje.

 

ODPADLÍCI – BANDITÉ Symbol odpadlého bandity

 

Big Steve: Na konci svého tahu si můžeš dobrat až do 6 karet v ruce.

Toto je také limit karet v ruce, který pro něj platí, bez ohledu na aktuální počet životů.

 

Dutch Harry: Když si máš dobrat kartu, můžeš se podívat na horní kartu balíčku a buď si kartu ponechat, nebo ji odhodit.

Pokud se kartu rozhodnete odhodit, musíte si místo toho dobrat další kartu. Tuto kartu si již musíte ponechat. Tato schopnost je vždy aktivní, i když si máte dobrat karty kvůli kartám Krytý vůz, Union Pacific atp. Pokud tuto schopnost použijete během fáze 1 ve svém tahu, vždy si dobíráte 2 karty jako obvykle.

Příklad: Máte si dobrat 3 karty. Podíváte se na horní kartu. Pokud ji chcete, vezměte si ji. Poté pokračujte dobíráním karty č.2. Pokud ji nechcete, kartu odhoďte a vezměte si další kartu. Poté pokračujte dobíráním karty č.2. Při dobírání karty č. 2 se opět můžete podívat na horní kartu tohoto dobíracího balíčku a rozhodnout se, zda si ji ponecháte, nebo odhodíte atd.

 

El Chindi: Pokud máš ve své ruce nějaké karty, pak je El Chindi imunní vůči akčním kartám, které hrají ostatní hráči.

Není imunní vůči kartám BANG!, kartám zásob nebo útokům Annie Oakeyové. Musí reagovat, pokud je ZP a jeho AP (ale ne jiný hráč) zahraje karty jako Indiáni! nebo Gatling. Je imunní vůči kartám Voda, Výměna, Opětování palby atp. Pokud prohraje Souboj zahraný na něj, ztrácí život jako obvykle.

  Jim Longhair: Vždy, když se tvá AP a ZP navzájem vymění, můžeš také vyměnit AP a ZP svého protivníka.
  King Fishers: Vždy, když si máš vyměnit AP za ZP, můžeš také vyměnit soupeřovu AP za ZP.
 

Kitty Leroy: Po použití karty zásob můžeš odhodit jakoukoli kartu ze své ruky a zopakovat efekt karty zásob.

Pouze jednou za tah. Pokud opakuješ Rýžovací pánev, doberte první dvě karty z odhazovacího balíčku a teprve pak odhoďte své karty (tzn. Rýžovací pánev, ani kartu odhozenou s ní si nelze takto vzít zpět do ruky).

 

Autor: Emiliano Sciarra Vývoj: Roberto Corbelli, Sergio Roscini Ilustrace: Rossana Berrett Překlad: Jiří Klumpar alias Cauly

Výrobce a distributor pro ČR:
ALBI Česká republika a. s.
Thámova 13
186 00 Praha 8
Infolinka : + 420 737 221 010
www.albi.cz

BANG!® The Duel: Renegades
Copyright © MMXIX
daVinci Editrice S.r.l.
Via S. Penna 24
06132 Perugia, Italy
All rights reserved.

RABEK.cz - genealogie, tvorba webů - logo