Bang++!
Verze 0.1
Psáno pro hru s rozšĂĹ™enĂm "Dodge City", ale je hratelnĂ© i bez nÄ›j.
HernĂ prostĹ™edĂ:
NutnĂ© vybavenĂ:
* Hexová hracà mapa:
Hexy (šestiĂşhelnĂky) ĂşmÄ›rnÄ› velkĂ© velikosti postaviÄŤek, ideálnà šĂĹ™ka je 3 cm, velikost celĂ©ho plánu A3.
* PostaviÄŤky kovbojĹŻ:
Vlastnà postava by neměla klamat zjevem, je vhodné aby pouze šerif vypadal odlišně, tedy dle konvencà úřadu který zastává.
DoporuÄŤenĂ© vybavenĂ:
* Budovy:
NenĂ nutnĂ© pouĹľĂvat, ale hru zlepšujĂ. StavenĂ v měřĂtku k postaviÄŤkám, nejlĂ©pe dobovÄ› vÄ›rná. NejlĂ©pe asi s otevĂracĂ stĹ™echou, nebo bez stĹ™echy, pro snadnou manipulaci s postaviÄŤkami.
o VÄ›zenĂ
o SalĂłn
o HokynářstvĂ
* Objekty:
DajĂ se nahradit ÄŤĂmkoliv, ale jejich zastoupenĂ ve hĹ™e je nutnĂ©.
o Dynamit:
IdeálnÄ› sirka nebo jejà část obarvená na ÄŤerveno. (sĂra nenĂ potĹ™eba, pokud ovšem nechcete hoĹ™enĂ udÄ›lat ještÄ› vÄ›rnÄ›jšĂ)
o Barel:
NejlĂ©pe korková zátka pokud moĹľno v měřĂtku k postavÄ›.
o Ăškryt:
Kámen? NÄ›jaká nerostná pĹ™ekážka která se mĹŻĹľe zdát ve správnĂ©m měřĂtku.
Nové prvky:
Pohyb:
Postavy se po hracĂ mapÄ› pohybujĂ, vzdálenost zĂskává novĂ˝ rozmÄ›r.
* PočáteÄŤnĂ postavenĂ:
DoprostĹ™ed mapy (hracĂho plánu) se umĂstĂ figurka šerifa. OstatnĂ postavy se umĂstĂ na hexy kolem nÄ›j, aby všichni byli ve vzdálenosti jedna. (tedy na sousednĂm hexu) Hra je tedy omezena na sedm hráčů. (v pĹ™ĂpadÄ› nutnosti se dá improvizovat)
Dev. note: Toto postavenĂ se ještÄ› musĂ testovat, napĹ™Ăklad pĹ™i plnĂ©m poÄŤtu hráčů by šerif nemusel mĂt šanci pokud nebudou sĂly vyváženĂ©.
Pohyb se vĹľdy nabĂzĂ jako varianta, nenĂ nutnĂ˝. Hráč se mĹŻĹľe pohnout pokud hra vyĹľaduje aby si lĂznul kartu (podle standardnĂch pravidel), tedy kdykoliv pĹ™i akci vezmi si kartu.
(tzn. PĹ™i počáteÄŤnĂm lĂzánĂ, dostavnĂcĂch, Ăşskoku. Ne pĹ™i lĂzánĂ na barel, vÄ›zenĂ - tedy ne pĹ™i akci lĂznout!.) MĂsto aby si vzal kartu pohne postaviÄŤkou po poli do hexu na kterĂ©m nikdo jinĂ˝ nestojĂ a na kterĂ˝ má dosah.
Dosah postavy bez konĂ je jedna, kaĹľdĂ˝ vyloĹľenĂ˝ kĹŻĹ