FAQ - BANG!

pravidla a nejčastěji kladené otázky

FAQ - BANG!

Postby srab » 24 Jan 2006, 19:45

Tak sem přendal od Amartha FAQ, pokud mi měl někdo nějakej nápad co přidat, a? se vyjádří.

BANG! FAQ (czech) v. 3.0

by http://www.amarth.cz/hry/bang/faq.html

Index

* Generic: 1, 7, 8, 12, 13, 27, 30
* Appaloosa: 5
* BANG!: 6
* Barrel: 16
* Beer: 15, 17
* Horse: 5
* Dynamite: 14, 29
* Duel: 6, 21, 23, 24, 26
* Gatling: 2, 3, 20
* Injuns!: 31
* Mistress: 28
* Panic!: 4, 28
* Jail: 15
* Saloon: 9, 10, 11
* Burt Cassidy: 18
* Calamity Janet: 21
* El Gringo: 23, 25
* Lucky Duke: 30
* Slab the Killer: 20, 22
* Suzy Lafayette: 22, 24, 25
* Vulture Sam: 14, 19

[b:6e2b3c0ae2] 1.[/b:6e2b3c0ae2] Mohou se hráči během hry spolu bavit?

Samozřejmě! Je to jeden z nejzábavnější prvku této hry. Nicméně by hráči neměli pokládat otázky přímo se týkající hry (např. se zeptat šerifa, jestli mohou zahrát Gatling).

[b:6e2b3c0ae2] 2.[/b:6e2b3c0ae2] Jak přesně funguje Gatling?

Gatling vystřelí po všech ostatních hráčích bez ohledu na vzdálenost pomocí Bang!. Tomuto výstřelu se lze ubránit běžnými způsoby kartami Missed! nebo úspěšným Barrel.

[b:6e2b3c0ae2] 3.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu zahrát BANG! pokud jsem již to samé kolo zahrál Gatling?

Ano, i když mají tyto karty podobný efekt, Gatling není karta Bang!.

[b:6e2b3c0ae2] 4.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu si vybrat hráče na vzdálenost vetší než 1 pro můj Panic, když mám ve hře zbraň?

Ne, zbraně neovlivňují vzdálenost mezi hráči: pouze umožňují dosáhnout na vzdálenějšího hráče kartě BANG!. V tomto případe mají efekt karty jako Horse, Appaloosa a schopnosti postav Rose Doolan a Paul Regret.

[b:6e2b3c0ae2] 5.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu mít ve hře vyloženy v tu samu chvíli karty Horse a Appaloosa?

Ano, nejsou to karty stejného jména.

[b:6e2b3c0ae2] 6.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu zahrát kartuBANG! když jsem již toto kolo použil jednu či více karet BANG! při Duelu?

O:. Ano, kartyBANG! použité během Duelu se počítají jako vyhozené nikoli zahrané.

[b:6e2b3c0ae2] 7.[/b:6e2b3c0ae2] V jakém pořadí jsou pokládány karty do odhazovacího balíčku mrtvého hráče?

Pořadí si vybírá mrtvý hráč.

[b:6e2b3c0ae2] 8.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu nějakým způsobem ovlivnit karty role nebo postavy během hry?

Ne! Karty rolí a postav nejsou ovlivňovány během hry jakoukoli kartou.

[b:6e2b3c0ae2] 9.[/b:6e2b3c0ae2] Jaký je přesný efekt karty Saloon?

Karta funguje tak, že každý hráč ve hře si vyléčí 1 život.

[b:6e2b3c0ae2] 10.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu zahrát Saloon, když jsem právě ztratil poslední život?

Ne, narozdíl od Beer, Saloon muže být zahrán pouze během fáze 2 tvého kola a pouze v případě, kdy hráč muže karty zahrávat. Např. pokud ztratíš poslední život po Duelu ve svém kolo, zemřeš dříve, než stihneš Saloon zahrát.

[b:6e2b3c0ae2] 11.[/b:6e2b3c0ae2] Pokud jsem odstraněn ze hry, získávám zpět svůj život, když někdo jiný zahraje Saloon?

Samozřejmě ne! Když karta říká všichni ostatní hráči, myslí všichni ostatní ještě žijící hráči.

[b:6e2b3c0ae2] 12.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu dobrovolně odhazovat karty?

Ne, ani karty z ruky a ani tebou vyložené karty. Pouze postava Sid Ketchum smí vyhodit přesně 3 karty, když chce získat zpět život.

[b:6e2b3c0ae2] 13.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu zahrát kartu během vyhodnocování jiné (např. zahrát Panic během toho, co si jiný hráč vybírá kartu kvůli General Store)?

Ne, před zahráním jakékoli karty musíš počkat před tím, než je dokončen efekt předchozí.

[b:6e2b3c0ae2] 14.[/b:6e2b3c0ae2] Exploduje-li Dynamite a zabije hráče, dostává postava Vulture Sam mezi kartami mrtvého hráče i Dynamite?

Ne, pro dokončení efektu Dynamitu ho musíš, poté co exploduje, odhodit. Takže když Vulture Sam dostává karty zabitého hráče, Dynamite již je v odhazovacím balíčku.

[b:6e2b3c0ae2] 15.[/b:6e2b3c0ae2] Může hráč ve vězení (Jail) zahrát Beer ve svém kole?

Pouze pokud ztrácí svůj poslední život (např. mu bouchnul Dynamite). Kdokoli kdo je v Jailu přeskakuje fáze 1 a 2 svého kola a proto nemůže zahrávat karty ve svém kole.

[b:6e2b3c0ae2] 16.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu zrušit Bang! kartou Barrel ve své ruce?

Ne, Barrel může mít efekt pouze pokud již je ve hře. V ruce je k ničemu.

[b:6e2b3c0ae2] 17.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu zahrát Beer pokud mám plný počet životů?

Ano, Beer nebude mít žádný efekt.

[b:6e2b3c0ae2] 18.[/b:6e2b3c0ae2] Líže si Burt Cassidy kartu, když ztratí poslední život?

Pouze pokud neprodleně zahraje Beer, které ho zachraňuje a on zůstává živý pro líznutí karty.

[b:6e2b3c0ae2] 19.[/b:6e2b3c0ae2] Jestliže Vulture Sam zabije Deputy jako Šerif, odhazuje všechny své karty před tím nebo potom, co dostane karty právě zabitého Deputyho?

Nejdříve Vulture Sam dostane všechny karty eliminovaného Deputyho. Pak odhodí všechny své karty (které nyní zahrnují i karty obdržené od Deputyho).

[b:6e2b3c0ae2] 20.[/b:6e2b3c0ae2] Kolik karet Missed! Je potřeba pro obranu před Gatlingem zahraným postavou Slab the Killer?

Pouze jedna. Speciální schopnost postavy Slab the Killer se používá pouze na karty BANG!.

[b:6e2b3c0ae2] 21.[/b:6e2b3c0ae2] Může Calamity Janet zahrát kartu Missed! během Duelu jako by to byly karty BANG!?

Ano.

[b:6e2b3c0ae2] 22.[/b:6e2b3c0ae2] Slab the Killer zahraje BANG! na Suzy Lafayette, která má Missed! jako svou poslední kartu. Poté co Suzy Lafayette zahraje Missed!, může si líznout kartu, když žádnou nebude mít, a zahrát další Missed! před tím, než ji výstřel zraní?

Ano.

[b:6e2b3c0ae2] 23.[/b:6e2b3c0ae2] Když El Gringo zahraje Duel a prohraje, může si líznout kartu od hráče, který Duel vyhrál?

Ne: El Gringo si lízne kartu od hráče, který zahrál kartu, která zapříčinila jeho ztrátu života. Ale v tomto případě zahrál kartu El Gringo, takže se jeho schopnost nepoužije.

[b:6e2b3c0ae2] 24.[/b:6e2b3c0ae2] Když Suzy Lafayette zahraje Duel, který je její poslední kartou, může si líznout další kartu před tím, než se vyhodnotí Duel?

Ne, musí počkat do konce Duelu.

[b:6e2b3c0ae2] 25.[/b:6e2b3c0ae2] Co když Suzy Lafayette zasáhne El Gringo svojí poslední kartou?

Když El Gringo ztratí svůj život, Suzy Lafayette si lízne kartu poněvadž nemá žádné karty v ruce. Poté si El Gringo vezme tuto kartu od Suzy Lafayette. Poté však Suzy Lafayette opět nemá žádnou kartu v ruce, takže si lízne jinou.

[b:6e2b3c0ae2] 26.[/b:6e2b3c0ae2] Když Outlaw zahraje Duel, prohraje a zemře, dostává hráč, který Duel vyhrál odměnu 3 karet?

Ne. Odměnu získává hráč, který zahrál kartu, jenž zabila Outlaw. V tomto případě byla tato karta zahrána samotným Outlaw, takže odměnu nikdo nedostává.

[b:6e2b3c0ae2] 27.[/b:6e2b3c0ae2] Co se stane, když hráč zapomene použít efekt nějaké karty (např. Barrelu) nebo schopností své postavy?

Pamatujte, že použití některých schopností a efektů není povinné (např. schopnost Jaurdonnais). Každopádně, pokud hráč zapomene použít nějaký efekt, může to stále napravit dokud není zahrána další karta. Poté je již hra uzavřena a normálně pokračuje a on s tím již nic dělat nemůže.

[b:6e2b3c0ae2] 28.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu použít Panic! nebo Mistress na karty ve hře?

Samozřejmě ano. Můžeš zahrát Mistress na kartu v protivníkově ruce (náhodně se určí kterou) nebo na jakoukoli kartu ve hře dle tvého výběru. To samé platí pro Panic!, s následujícími rozdíly: můžeš zahrát pouze na karty hráče na vzdálenost 1 a karta kterou si vybereš jde do tvé ruky, i když již byla ve hře. Když už je karta v tvé ruce, můžeš ji zahrát stejně jako jinou kartu.

[b:6e2b3c0ae2] 29.[/b:6e2b3c0ae2] Je povinné zahrát Dynamit, když si ho líznete z balíčku?

Samozřejmě ne! (já bych to s tou samozřejmostí tak neviděl, pozn. Amarth)

[b:6e2b3c0ae2] 30.[/b:6e2b3c0ae2] Mohu si líznout kartu víckrát v jedné situaci? (líznutím je zde myšleno náhodné otočení karty v případě Barrelu ap.)

Ne, bylo by to příliš jednoduché... Když si máš líznout, můžeš to udělat pouze jednou pokud zrovna nejsi Lucky Duke, který si lízne karty dvě a vybere si, kterou použije (obě jsou následně odhozeny).

[b:6e2b3c0ae2] 31.[/b:6e2b3c0ae2] Je to povinné odhodit kartu BANG!, když kdokoli jiný zahraje Indians?

Ačkoli pravidla říkají, že když jiný hráč zahraje Indians!, musíš kartu BANG! odhodit, pokud ho máš, nyní to není povinné: vždy si můžeš vybrat jestli chceš BANG! odhodit nebo ztratit život. Nicméně situací, kdy zvolíš druhou možnost, tolik není.



Doufám, že jsem tímto nenakakal Amartha. :twisted:
User avatar
srab
Site Sherif
 
Posts: 610
Joined: 30 May 2005, 09:11
Location: Štětí

Postby Azur » 28 Aug 2007, 20:08

Zdravím..chtěl jsem se zeptat na Jose Delgada...opravdu ho nějaké nové pravdila nebo FaQ neomezili? Nám s kámošem přišel přehnanej, když jsem si nalízal padesát karet a pak jsem vulkanikem sejmul tři nenačatý hráče...hráli jsme ho jen se třema životama, ale byl drsnej furt...nakonec jsme se dohodli, že to může použít jen jednou za kolo a je to ok...

A prosím ještě jedna otázka k Suzy Lafayette. Mohu její vlastnost použít i vecekrát ve svém kole? Například: Zahraju poslední kartu Bang, nemám kartu, líznu si Cat Ballow, zničim kartu, nemám kartu, líznu barel, vyložim, nemám kartu, líznu indiány atd...je toto možné?
Azur
 
Posts: 4
Joined: 28 Aug 2007, 19:15

Postby alnagon » 03 Sep 2007, 17:42

[quote:265fd6afe0="Azur"]Zdravím..chtěl jsem se zeptat na Jose Delgada...opravdu ho nějaké nové pravdila nebo FaQ neomezili? Nám s kámošem přišel přehnanej, když jsem si nalízal padesát karet a pak jsem vulkanikem sejmul tři nenačatý hráče...hráli jsme ho jen se třema životama, ale byl drsnej furt...nakonec jsme se dohodli, že to může použít jen jednou za kolo a je to ok...
[/quote:265fd6afe0]
Mám pocit, že se chystá použitelnost dvakrát za kolo.

[quote:265fd6afe0="Azur"]
A prosím ještě jedna otázka k Suzy Lafayette. Mohu její vlastnost použít i vecekrát ve svém kole? Například: Zahraju poslední kartu Bang, nemám kartu, líznu si Cat Ballow, zničim kartu, nemám kartu, líznu barel, vyložim, nemám kartu, líznu indiány atd...je toto možné?[/quote:265fd6afe0]

Ano. Podobně funguje i mimo své kolo, když na ní třeba někdo střílí vulkánem a ona neustále dolizuje Vedle. Akorát během duelu to nefunguje.
alnagon
 
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2007, 19:45

Re: FAQ - BANG!

Postby fimon » 31 Jan 2011, 14:38

Zdravím,
pokud jsem Apache Kid a hodím do hry Indiány. Mohou ostatní použít kárový BANG ?
Předem díky
fimon
 
Posts: 2
Joined: 31 Jan 2011, 14:30

Re: FAQ - BANG!

Postby benabel » 31 Jan 2011, 18:35

Jose Delgado: Maximalne muzes pouzit jeho schopnost 2 krat za kolo.

Apache Kid: Ano, môžu. Apachova schopnost je pasivna a plati iba proti karovim kartam, ktore su pouzite voci Apachovi.
User avatar
benabel
 
Posts: 376
Joined: 22 Jul 2010, 20:14

Re: FAQ - BANG!

Postby andy636 » 20 Jun 2011, 13:47

Pozeral som si officiálne FAQ aj na dvgiochi aj na stránke emiliana sciara a niekde nie je to že by mohol mať naraz Appoloosa aj Mustanga, a ja si myslím že je to docela kravina nie?
Otázky:
1.Môžem zahrať kartu Pivo keď sme len dvaja ale ja som stratil posledný život?
2.Pravidlá hovoria že karty sa odhadzujú keď splnená ich schopnosť... Odhadzujem teda Barel keď som sa zaňho skryl?
User avatar
andy636
 
Posts: 206
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

FAQ - BANG!

Postby acecz » 19 Aug 2011, 10:25

:?: Ahoj, mám nějaké dotazy
1) Když mi bouchne Dynamit v ruce, přijdu o 3 životy a jeden mi zůstane,můžu pokračovat ve hře, nebo hraje další hráč??
2) Když mám vyloženu kartu Volcanic a Appalosa, můžu použít Volcanic i na hráče na vzdálenost 2?? nebo to platí stále jen na vzdálenost 1??
Díky
acecz
 
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2011, 10:21

Re: FAQ - BANG!

Postby andy636 » 19 Aug 2011, 11:04

1)Pokračuješ v hre (1, 2 a 3 fáza)
2)Stále strielaš na vzdialenosť 1 ale vďaka appollosa je pre teba 2 - 1 takže v podstate áno.
User avatar
andy636
 
Posts: 206
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

Re: FAQ - BANG!

Postby andy636 » 24 Sep 2011, 08:46

Ešte stále mi nikto neodpovedal na otázky:
1)Môžem zahrať kartu Pivo keď sme 2 a ja stratím posledný život?
2)V pravidlách sa píše že po použití schopnosti karty (Dynamit, Vezenie) sa karty odhadzujú, platí to aj na Barel?
User avatar
andy636
 
Posts: 206
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

Re: FAQ - BANG!

Postby INFERNO » 25 Jul 2012, 14:38

mam dotaz : mozem zahodit aktivovany dynamit inemu hracovi s kat balou alebo s panicou? {prepacte ze to davam ako odpoved ale na tomto ceskom fore sa este neviem orientovat} dik za pochopenie. :oops:
INFERNO
 
Posts: 4
Joined: 23 Jul 2012, 22:17

Re: FAQ - BANG!

Postby INFERNO » 25 Jul 2012, 14:41

a andy636
1nie nemozes zahrat kartu pivo.
2na barel to neplati
INFERNO
 
Posts: 4
Joined: 23 Jul 2012, 22:17

Re: FAQ - BANG!

Postby Hrošík97 » 25 Jul 2012, 21:24

Ano můžeš zahodit jinému hráči Dynamit pomocí Cat Balou (Panika,...). To samé platí i u Vězení, Chřestýše, Odměny,... :wink:
Hrošík97
 
Posts: 133
Joined: 11 Feb 2012, 18:48

Re: FAQ - BANG!

Postby Medojed » 07 Feb 2013, 15:39

Zdravim, chtěl bych se zeptat na pár věcí:

1. Pokud přijde Sid Ketchum o poslední život, může vyhodit 2 karty a tím se jeden život přidat?

2. Slab the Killer vystřelí na hráče s barelem, ten si lízne srdcovou kartu.
Počítá se to, jako úspěšné vyhnutí, nebo musí zahrát ještě jednu kartu vedle?
_____________

3. Slab the Killer vystřelí na hráče s postavou Jourdonnais, který má navíc vyloženou kartu barel.
A) Líže tento hráč 2 karty na jeden výstřel a pokud je jedna z nich srdcová, musí zahrát ještě druhou kartu vedle?

Nebo

B) Pokud lízne 2 srdcové karty, nemusí zahrát žádnou kartu vedle?

4. Pokud Bart Cassidy nebo El Gringo ztratí poslední život, může si líznout kartu a pokud je to pivo, hrát dále?
Medojed
 
Posts: 2
Joined: 07 Feb 2013, 15:29

Re: FAQ - BANG!

Postby MarKr » 10 Feb 2013, 23:21

1) Ano, Sid se takhle zachránit může.

2) Pokud si lízne srdcovou kartu, musí pořád dát ještě jedno Vedle! nebo kartu s tímto efektem (úhyb, bible, stetson...)
- je to proto, že proti jedné jeho kartě Bang! musíš dát 2 karty Vedle! a Barel poskytuje proti jednomu Bangu jen jedno Vedle

3) V tomto případě platí varianta B - jak jsem napsal výše, Barel poskytne jedno Vedle proti jednomu Bangu a Jourdonnaisova schopnost platí jako "pasivní Barel" - účinky pasivního a pravého se sčítají, takže pokud si lízne 2 srdce, vyhnul se výstřelu

4) Tady nevím...ale myslím si, že nemůžou. Beru to podle pravidel, která platí pro postavu John Paine (bere si karty, které hráči otáčejí na Barel, Dynamit, Vězení a Chřestýše) - Nechává si i karty, které sám otáčí. Tuto kartu ale nemůže hned zahrát.
(např.:John otočí na Barel nesrdcové Vedle!, nemůže ho ale hned použít k odražení útoku) - takhle nějak jsem to našel tady na fóru...podle téhle logiky by tedy Bart a El neměli být schopni použít líznutou kartu na svojí záchranu, ale nevím...mohla by se na ně vztahovat nějaká výjimka, která mi unikla :)
MarKr
 
Posts: 100
Joined: 19 Apr 2012, 01:51

Re: FAQ - BANG!

Postby Medojed » 14 Feb 2013, 18:39

Díky moc :)
Medojed
 
Posts: 2
Joined: 07 Feb 2013, 15:29

Next

Return to Pravidla & FAQ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests