Nejasné situace a pár dotazů

vše ohledně stránek BANG.cz

Nejasné situace a pár dotazů

Postby MarKr » 17 Mar 2019, 13:30

Zdravím,

koukám, že na foru je o dost méně rušno než před pár lety, ale tenkrát jsem zde vždy dostal odpověď, tak snad se zadaří i tentokrát.

Už nějakou dobu mám Zlatou Horečku, ale dostal jsem se k jejímu hraní až nedávno a také jsem si nedávno koupil Ozbrojení a Nebezpeční a narazili jsme na pár situací, které nejsou v pravidlech popsány. Vím, že je to vždycky "o tom, jak se dohodnete", ale zajímá mě, jestli k tomu třeba není nějaký oficiální postup, který mi unikl.

1) Slab the Killer + Bedna/Skrč se
- Pokud mám na Bedně 4 kostky, můžu je všechny odhodit, získat tak 2x efekt Vedle a vyhnout se tak výstřelu? Případně hnědá karta "Skrč se" ze stejného rozšíření - pokud mám na postavě 4 kostky, můžu kartu zahrát (tak dostat 1x Vedle), zaplatit 2 kostky, vzít si kartu zpět, znovu ji zahrát (tak dostat druhé Vedle), zaplatit další 2 kostky a znovu si ji vzít? Pokud se nepletu, tak pokud mám Barel, a střílí po mně Slab, tak si na Barel táhnu jen jednou a druhé Vedle(nebo efekt Vedle) musím dodat jinou kartou, takže bych předpokládal, že stejným principem můžu z těchto karet získat jen jedno Vedle a druhé musím dodat z jiné karty.

2) Josh McCloud (Zlatá Horečka):
Pokud pomocí jeho schopnosti získám "Panák" (vrátí 1 život sobě nebo komukoli jinému), musím kartu použít? Pokud jsem např. bandita, mám plné životy, a jediný, komu chybí životy, je šerif, musím mu život doplnit, nebo můžu kartu nevyužít?

3) Nechává si Jon Paine kartu otočenou při kartě Odplata (Vendeta)?Pokud někdo (i opakovaně) použije efekt karty "Stepní běžec" (ignoruje se karta tažená na "líznutí" a hráč musí táhnout znovu), bere Jon Paine i tyto dodatečné karty?

4) Zároveň dodatek k pravidlům u Stepního běžce říká, že se dá použít na "jakékoli líznutí" a to i na "sebe":
- dá se tedy použít i na Vendetu a tak si v podstatě zajistit další tah?
- může tento efekt použít Don Bell (Zlaté Horečka) na svou schopnost?
(jestli ano, je to celkem OP)

5) Koukal jsem na tuhle stránku a v Údolí stínů jsou tam postavy, které jsem v balení neměl, jak to?
Black Flower (4 životy):
Jednou za tah můžeš použít jakoukoli kartu jako další BANG!

Der Spot-burst Ringer (4 životy):
Jednou za kolo může použít kartu BANG! jako Kulomet.

Tuco Franziskaner (4 životy):
Pokud nemáš během fáze 1 vyloženy žádné modré karty, lízni si 2 karty navíc.

6) Karta Útěk:
Kdysi jsem tu četl (tady), že se s ní dá utéct z vězení, ale nejde utéct Dynamitu. Když koukám na text na české kartě, tak tam stojí, že se dá použít, pokud je hráč "jediným cílem karty". Na anglické kartě ale jasně stojí, že platí jen na hnědé karty. Je český překlad špatný?

7) Karta Rez (Ozbrojení a Nebezpeční) říká, že "každý hráč přesune kostku z postavy a nebezpečných karet" - takže pokud mám kostku na postavě a vyloženy třeba 3 oranžové karty, tak musím hráči, který Rez zahrál, dát 4 kostky (1x z postavy a 1x z každé oranžové karty)? Zároveň karta říká, že takto získané kostky se musí položit na postavu hráče, který ji zahrál - pokud hraje třeba 5 hráčů a vybralo by se např. 6 kostek, jak se postupuje, když na postavě můžou být kostky maximálně 4? Kdo dává kostky? Postupně hráči po směru hry dávají kostky? Pokud ano, pak po nashromáždění 4 kostek na postavě se kostky dále hráčům neodebírají, nebo se odeberou a vrátí do společné zásoby?

8) Je podle pravidel Zlaté horečky nějak možné "vynutit" výměnu karet v obchodě?
Měli jsme situaci, kdy v obchodě bylo 2x Wanted a 1x Zlatá horečka - o Wanted nikdo neměl zájem a na Horečku nikdo neměl zlato, takže snad 7 kol se karty nevyměnily.

9) Máte nějaké úpravy pro postavy, které jsou výrazně slabší nebo přímo slabé? Například postava Paul Regret (3 životy, vzdálenost od všech +1) byla v základní hře celkem v pohodě, ale jak přidáte rozšíření, přibude mnoho zbraní, které mají daleký dostřel + "přibližovací" karty, takže jeho schopnost se dá mnohem snáze úplně vyrušit a zůstanou mu jen 3 životy. Jasný, člověk si prostě může vybrat druhou taženou postavu, ale mám rád, když je každá postava použitelná. Hrajete ho nějak jinak? Napadlo mě buď ho hrát se 4 životy, nebo nechat 3, ale schopnost by dávala +2 vzdálenost od hráčů.
Podobně pak Greg Digger (4 životy, Vyléčí si 2 životy, když je některý hráč vyřazen) - schopnost celkem na prd, když vás často zabijou jako prvního...možná mu dát 5 životů? Podobně pak Herb Hunter.
Chápu, že postavy z rozšíření mají být silnější, ale pokud je taková postava, u které se ani nezamyslíte, jestli ji použít a rovnou ji dáváte dospod jako počítadlo životů, tak je to zbytečná postava...
MarKr
 
Posts: 100
Joined: 19 Apr 2012, 01:51

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby Sallamhnusajn » 17 Mar 2019, 17:34

1) na tuto postavu je nutno zahrát 2x EFEKT karty Vedle!, to znamená, že pokud máš např. na bedně 4 kostky, odhodíš je všechny, a vyhnul jsi se. U Skrč se je to obdobné.
2)Pokud se nepletu, tak tuto schopnost využívat nemusíš, tzn když se ti to nehodí, tak ji prostě nepoužiješ.
3) John Pain bere VŠECHNY otočené karty, jenž by jinak skončily v odhazovacím balíčku, čili bere si všechny zmíněné karty. (pokud jich teda nemá moc, na postavě je limit tuším 6 nebo 8 karet)
4) na oba dva body otázky je odpověď ANO, a máš pravdu, je to hodně dobré.
5) o těch postavách slyším poprvé v životě, odpověď by mne také zajímala.
6) já anglický překlad neviděl, takže to hrajeme tak, že pokud máš v ruce kartu Útěk a nějaký hráč na tebe chce dát Vězení, můžeš ji použít. Ale oficiální stanovisko neznám.
7) Opět odpovím dle toho, jak hrajeme my: Každý hráč odhodí kostičku z každé oranžové karty (včetně Bomby). Hráč, jenž Rez zahrál, si bere kostičky tak, aby měl nejvýše 4 a ostatní dává do společné zásoby.
8) Pokud vím, tak zde není jiná možnost, než karty koupit. A taky mě to občas štve:)
9) nemám žádné úpravy, ale asi by byly na místě. Pokud máš postav dost, je možné podle dohody s ostatními některé "špatné" odstranit úpně.
Snad jsem odpověděl na všechny otázky, když tak se ještě zeptej.
Sallamhnusajn
 
Posts: 22
Joined: 06 Dec 2018, 17:26

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby MarKr » 17 Mar 2019, 18:39

1) Vím, že potřebuješ 2x Vedle (nebo efekt "vedle") proti jeho jednomu Bangu, ale jak tady benabel říká, že pokud Slab the Killer střílí na někoho s barelem, tak na barel otáčíš jen JEDNOU a druhé vedle musíš dodat jinak (karta Vedle, Úhyb, Sombréro, Bible atd...). Jestliže takhle funguje Barel (proti jednnomu Slabovu Bangu můžeš efekt karty Barel použít jen jednou), pak by stejně měly fungovat i karty, které fungují na podobném principu a "Bedna" je víceméně barel, který poskytuje Vedle po "zaplacení" a místo po "otočení karty".

2) Nemusím ji použít, jasný. Ale jde o to, že nevíš jestli se ti bude hodit - ty si podle schopnosti vezmeš vrchní kartu z balíčku Zlaté horečky. Nevíš, co je na vrchu toho balíčku. Takže ano, můžeš se rozhodnout jestli SCHOPNOST použiješ nebo ne, ale když ji použiješ musíš pak použít tu KARTU?

3) No právě že ne všechny. Nevím přesně v kterém tématu ale pár let zpátky jsem zde někde našel, že John Paine si nebere kartu otočenou při kartě "Helena Zontero" (černá karta z WWS rozšíření). Pokud je to pravda, pak by dávalo smysl předpokládat, že si nebere karty otáčené pro zjištění efektu jiných černých karet.

4) OK. Ale obzvlášť když Don Bell nemá nikde napsáno, že může opakovat tah maximálně 2x, tak to znamená, že s touto kartou může opakovat do aleluja, i kdyby se s ním hrálo jak je doporučeno (3 životy). Přijde mi to jako blbost už jen z praktického dopadu na hru.

7) Díky.

9) Jasný, odstranit se dají vždycky, spíš mě zajímalo jestli je někdo nehraje s tak upravenýma vlastnostma, že ty postavy jsou v pohodě hratelné, ale zároveň nejsou příliš silné. Můžu zkusit úpravy vymyslet a odehrát hry sám, abych viděl jestli jsou upravené schopnosti v pohodě nebo OP, ale chtěl jsem ušetřit čas v případě, že už to někdo udělal :D
MarKr
 
Posts: 100
Joined: 19 Apr 2012, 01:51

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby Sallamhnusajn » 18 Mar 2019, 17:42

1)V pravidlech je u Slaba výslovně napsáno, že Barel se počítá jako jedno vedle, což je logické - na 2 Vedle bys potřeboval 2 Barely, což není možné. Ale vzhledem k tomu, že na např. bedně máš v případě 4 kostiček jakoby 2 použití, myslím, že ji použít můžeš.
2) tady se omlouvám, poprvé jsem zaměnil postavu za tu, co kupuje vybavení se slevou jednoho valounu. Odpověď je tedy, že tuto kartu musí využít, má-li k tomu možnost.
3) O této vyjímce jsem nikdy neslyšel, takže nedokážu posoudit.
4) My to hrajem vždy tak, že tah může opakovat maximálně jednou, v případě Vendety snad dvakrát, ale nejsem si jistý, jak jsme se posledně dohodli:)
Sallamhnusajn
 
Posts: 22
Joined: 06 Dec 2018, 17:26

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby MarKr » 19 Mar 2019, 01:18

1) Ano, ale dá se tu na foru najít, že pokud na tebe střelí Slab, tak si nemůžeš na barel "líznout" 2x a tímhle způsobem se jeho výstřelu vyhnout jen díky barelu pokud jsou obě karty srdcové.
Tuším, že zdůvodnění bylo něco ve smyslu že "proti jednomu výstřelu (jednomu efektu Bang) se dá barel uplatnit jen jednou", tak mě právě zajímá, jestli u Bedny nefunguje stejný princip - proti jednomu výstřelu se dá vedle z Bedny uplatnit jen jednou :D

Protože v situaci, kdy na mě vystřelí kdokoli jiný Bangem a mám Barel, tak otočím kartu a můžu se vyhnout, když na mě pak střelí znovu něčím jiným, otáčím znovu - takže Barel se dá použít vícekrát za kolo, ale vždy jen jednou proti jedné kartě. Tak jestli to není stejné pro Bednu - proti Bangu můžu odhodit 2 kostky a vyhnout se a proti další kartě vyhodím další 2 kostky (odhodím Bednu, protože na ní nejsou žádné kostky) a vyhnu se znovu, ale můžu odhodit 4 kostky proti jedné kartě?

2) Hm...OK, díky :)

3) Pardon, moje chyba tady benabel říká, že John si bere i kartu otočenou při Vendetě. Tak nevim, kde jsem k tomu přišel.

4) Vendeta jasně říká, že pokud dostaneš další tah, tak na konci tohohle "extra" tahu znovu kartu neotáčíš, takže tam je to jasný. A když koukám do dodatkům k pravidlům u Zlaté Horečky, tak tam se píše, že Don Bell může odehrát taky jenom jeden extra tah. Takže opět - moje chyba.

9) Hráli jsme pár her na otestování rozšířených schopností pro slabé postavy. Zatím vypadají slibně, tak to tu nechám, kdyby se někdo chtěl inspirovat:
Greg Digger:
Kdykoli některému hráči ubere život hnědou kartou, "lízne" si. Pokud je karta piková*, doplní si Greg život. Nicméně, když je někdo vyřazen, doplňuje si automaticky jen 1 život.
(Pokud se mu povede ubrat život více hráčům jednou hnědou kartou (Kulomet, Roztříštěná střela atd.) líže si jen jednou a může získat jen jeden život)
*Piky jsou tam jen pro zpestření - postava je hrobník, takže to, co pro ostatní znamená negativní účinek nebo smrt je pro něj pozitivní, ale dá se to samozřejmě hrát i klasicky na srdce

Paul Regret:
Jeho vzdálenost od všech hráčů je +2

Herb Hunter:
Nelze před něj položit/poslat Dynamit. Pokud sám vykládá Dynamit, vykládá ho před dalšího hráče po směru hry (Dynamit je aktivní až v dalším kole, jako kdyby ho daný hráč vyložil sám). Pokud předchozí hráč otáčel kartu na Dynamit a nevybuchl, posílá se Dynamit k hráči po směru hry od Herba. Stále platí, že při vyřazení jakéhokoli hráče bere 2 karty.

I s úpravami jsou schopnosti stále o štěstí - pokud Gregovi chodí Bangy a piky, je těžké ho zabít, ale pokud má na karty smůlu, vystřelí jen párkrát za hru, případně nedostane piky a životy si nedoplní.
Paul je na tom stejně - pokud dostane další oddalovací karty, je těžké se k němu dostat. Zároveň je ale ve hře s doplňky dost karet, které ovlivňují vzdálenosti (Léčka/Laso (Fisful), Kocovina (Prav.poledne), Zvonice (Ozbr. a Nebez.)), karty s neomezeným dostřelem nebo zbraně s dostatečným dostřelem.
Herbovi pomáhá schopnost přežít déle, aby využil to dobírání karet, ale opět pokud se za hru použije jen jeden Dynamit, schopnost se skoro nevyužije.
MarKr
 
Posts: 100
Joined: 19 Apr 2012, 01:51

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby Sallamhnusajn » 19 Mar 2019, 17:09

1) Jo,s tím Barelem a Slabem máš pravdu a samozřejmě to vím i já, ale špatně jsem to předtím napsal, takže to bylo možné vykládat jinak, než jsem zamýšlel.
Já to beru tak, že Barel je prostě jedna karta, kdyžto kupříkladu u Bedny je samotná karta spíše prostředkem k používání kostiček, které nejsou používány opakovaně, ale jedna kostička tam funguje jako "1/2 Vedle", když to tak řeknu.
Jinak děkuju za typy na vylepšení karet, zejména to u Greg Diggera vypadá zajímavě.
Sallamhnusajn
 
Posts: 22
Joined: 06 Dec 2018, 17:26

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby Uncle Will » 19 Mar 2019, 19:42

Ohledně neznámých postav:
V původním vydání z roku 2011 tyto postavy nebyly. Dle článku na úvodní stránce tohoto webu vydavatelé v roce 2014 přidali druhou kartu Duch a tyto tři nové postavy.
V 2. vydání české verze JE(!) karta Duch zdvojena, avšak tři nové postavy v něm chybí. To znamená, že se zřejmě jedná o záměrné opomenutí. Proč? Taky to nevím.
Na tohle zřejmě znají odpověď jenom v ALBI. Doporučoval bych se zeptat tam.
Uncle Will
 
Posts: 45
Joined: 01 Sep 2016, 13:11

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby Kubajz23 » 20 Mar 2019, 21:40

1. Tohle asi z pravidel nevyčteme, FAQ na Ozbrojení a nebezpeční ještě nejsou,
intuitivně mi přijde, že Bedna by měla jít použít na oba efekty Vedle!, pokud jsou
na ní 4 žetony nabití.

2. Myslím, že Panáka můžeš vypít sám, i když máš plný počet životů, pokud funguje stejně jako Pivo. U Piva je ve FAQ napsáno, že ho můžeš vypít, i když máš plný počet životů (nebude mít žádný efekt a není tím myšleno, že ho použiješ pro valoun zlata).

3. Určitě bere všechny karty, pokud nedosáhl limitu karet v ruce (6).

4. Don Bell odehraje vždy max. jen 1 tah navíc (i v případě Vendety).

5. ...

6. Útěkem se nedá vyhnout Dynamitu; Chřestýšovi a Vězení ano, ale jen když jsou tyto karty právě vyloženy.

7. Tady opět chybí FAQ, ale pravděpodobně se přebytečné kostky vrátí do společné zásoby.

8. Nabídka obchodu nijak vyměnit nejde.

9. My jsme spojili postavy Jourdonnais a Paul Regret dohromady a přidali navíc na vyvážení 1 nevýhodu: 4 životy, Má permanentní Barel a ostatní postavy ho vidí na vzdálenost o 1 větší. Postava, která ho zasáhne kartou BANG!, si lízne kartu.
Kubajz23
 
Posts: 40
Joined: 05 Feb 2014, 15:27

Re: Nejasné situace a pár dotazů

Postby MarKr » 22 Mar 2019, 14:19

9) nezní špatně a je to unikátní v tom, že při zásahu odměňuje protivníka, ale rád bych upravil schopnosti postav tak, aby byly použitelné. "sloučením" postav v podstatě jednu odebereš ze hry.
MarKr
 
Posts: 100
Joined: 19 Apr 2012, 01:51


Return to Otázky a oznámení

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests