Dotazy

vše ohledně stránek BANG.cz

Dotazy

Postby Johny222 » 22 Nov 2021, 19:41

Ahoj, měl bych několik dotazů:

1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...

2) Mohu při Duelu používat i jiné karty než konkrétní kartu Bang? Např. pušku na bizony, kulomet, houfnici atp.

3) Když přijde Madam Zuzana do hry, počítá se vyložení karty za zahrání? Jestli ano, jak je to se zelenými kartami? Počítá se jen zahrání na balíček nebo její vyložení... nebo obojí?

4) Kolik karet si líže Bill Noface, když má plný počet životů a je ve hře Žízeň?

5) Co když je ve hře Miláček Valentýn a Fistful? Co se vyhodnocuje dřív?

6) Co když je ve hře Hřbitov a Pravé poledne? Hráči ožijí a Pravé poledne je zase okamžitě zabije? Nebo se postupuje jinak?

7) Má na mě efekt Pravé poledne, když jsem ve Vězení?

8 ) Kolikrát může být využita Zuřivá Doroty?

9) Když je ve hře Zúčtování a někdo zahraje Duel nebo Indiány, může být použita jakákoliv karta kromě Bangu nebo naopak jen Bang?

10) Když je ve hře Kazatel a Zúčtování, nesmí se hrát skutečný Bang, který funguje jako Vedle, nebo se nesmí hrát jakákoliv karta jako Bang... nebo obojí?

11) Když je ve hře Kocovina, musí Greygory Deck zahodit postavy, které získal v minulých kolech, kdy ještě Kocovina nebyla?

12) Líže si Molly Stark i na Úhyb a zelené karty, co zahrála mimo svůj tah? Nebo jenom na Vedle, Pivo nebo Bang?

13) Musí být karty, které dávájí hráči Youlovi Grinnerovi, z ruky?

Díky za odpovědi!
Johny222
 
Posts: 55
Joined: 23 Oct 2021, 16:59

Re: Dotazy

Postby Tommy Custer » 23 Nov 2021, 19:12

Ahoj, Johny222!
Jsem moc rád, že je zde na foře stále někdo aktivní.
Moc rád ti na tvé dotazy odpovím. :wink: :arrow:


1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...


"Zúčtování: Big Spencer může použít kartu BANG! jako VEDLE! a Lee Van Klift může odhodit jakoukoliv kartu z ruky, aby využil svou schopnost."

Toto je napsáno v pravidlech rozšíření Divoký západ, takže odpověď zní ano. :wink:


2) Mohu při Duelu používat i jiné karty než konkrétní kartu Bang? Např. pušku na bizony, kulomet, houfnici atp.


Ne, v duelu můžeš používat pouze pravé karty BANG!

3) Když přijde Madam Zuzana do hry, počítá se vyložení karty za zahrání? Jestli ano, jak je to se zelenými kartami? Počítá se jen zahrání na balíček nebo její vyložení... nebo obojí?


Nejsem jsi jistý. Já si myslím, že se počítají pouze hnědé karty. Modré karty se totiž vykládají a nehrají. To samé platí o zelených kartách, ty se totiž buď vykládají nebo odhazují. Možná se zkus podívat do sekce Divoký západ, tam můžeš nalézt oficiální FAQ.

4) Kolik karet si líže Bill Noface, když má plný počet životů a je ve hře Žízeň?


Musím uznat, že zeptat se na tuhle otázku mě ještě nikdy nenapadlo. Myslím jsi, že si nebere žádnou kartu.

5) Co když je ve hře Miláček Valentýn a Fistful? Co se vyhodnocuje dřív?


Když autor hry Emiliano Sciarra vytvářel rozšíření pro hru Bang! nevěděl, že hráči je budou hrát najednou. Původně zamýšlel, že se každé bude hrát samostatně se základním balíčkem. Záleží na domluvě hráčů. Já bych to udělal tak, že přednost dostane karta Fistfull.

6) Co když je ve hře Hřbitov a Pravé poledne? Hráči ožijí a Pravé poledne je zase okamžitě zabije? Nebo se postupuje jinak?


Jak už jsem psal u tvé předchozí otázky: když se kombinuje hra s více rozšířeními, může vznikat spousta zajímavých situací. Myslím, že je to tak, že hráč nejdříve ztratí život, ale jelikož je stále na začátku tahu, tak ho opět získá... záleží na domluvě.

7) Má na mě efekt Pravé poledne, když jsem ve Vězení?


Toto je jediná situace, kdy je výhodné být ve vězení. :wink: Pokud z něj ale utečeš, ("otočíš" srdcovou kartu) tak život ztrácíš.

8 ) Kolikrát může být využita Zuřivá Doroty?


Pouze jednou. (VIZ oficiální FAQ pro Divoký západ)

9) Když je ve hře Zúčtování a někdo zahraje Duel nebo Indiány, může být použita jakákoliv karta kromě Bangu nebo naopak jen Bang?


Myslím, že můžeš použít libovolnou kartu.

10) Když je ve hře Kazatel a Zúčtování, nesmí se hrát skutečný Bang, který funguje jako Vedle, nebo se nesmí hrát jakákoliv karta jako Bang... nebo obojí?


Nejspíše jsi špatně pochopil kartu kazatel. Kvůli ní nemůžeš používat karty BANG! pouze ve svém tahu. Když tedy zahraješ Indiáni, ostatní hráči mohou použít kartu BANG!

11) Když je ve hře Kocovina, musí Greygory Deck zahodit postavy, které získal v minulých kolech, kdy ještě Kocovina nebyla?


Nemusí je odhodit, může si je nechat do dalšího tahu. Nicméně ztrácí jejich schopnost.

12) Líže si Molly Stark i na Úhyb a zelené karty, co zahrála mimo svůj tah? Nebo jenom na Vedle, Pivo nebo Bang?


Při úhybu ano. Myslím, že u zelených karet ale ne, jelikož ty ze odhazují a nehrají.

13) Musí být karty, které dávájí hráči Youlovi Grinnerovi, z ruky?


Mohou být pouze z ruky!

Doufám, že jsem Ti dokázal trochu pomoc. Měj se hezky. :wink:

Tommy Custer
 
Posts: 31
Joined: 13 Aug 2021, 14:25

Re: Dotazy

Postby Tommy Custer » 24 Nov 2021, 20:03

1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...


Omlouvám se, vypadá to, že jsem tvoji otázku špatně pochopil... :|
Ano, může použít kartu VEDLE! jako BANG!, protože, jak jsi už napsal, se tato karta považuje za opravdovou kartu BANG! Například, když Elena Fuente použije svoji schopnost: karta, kterou takto použije se považuje za pravé VEDLE!
Měj se hezky. :wink:
Tommy Custer
 
Posts: 31
Joined: 13 Aug 2021, 14:25

Re: Dotazy

Postby Johny222 » 03 Dec 2021, 16:38

Děkuji za odpověď a chtěl bych k tvým odpovědím ještě něco dodat:

1) Souhlasím s tebou.

2) Souhlasím s tebou.

3) Myslím si to samé co si pak mám myslet o tomhle:

Zahrání karty a použití karty
Zahrání karty znamená její vyložení z ruky a provedení efektu, který je na ní uveden. V závislosti na druhu karty zůstává daná ve hře nebo se umisťuje na hromádku odhozených karet. Ve většině případů je toto možné učinit pouze ve vlastním tahu (výjimka: Pivo a Vedle!)

Použití karty je nadřazený pojem, jenž zahrnuje její zahrání (viz předchozí odstavec) a současně další možná využití (například odhození kvůli dosažení určitého efektu), která zpravidla určují jiné karty. Pokud nějaké pravidlo například zakazuje „hraní karty X“, znamená to, že jakékoli jiné použití (jako odhození) je povoleno. Naopak jestliže by bylo zakázáno „použití karty X“, nesmí ji hráči zapojit do hry žádným způsobem.

Příklad 1: Jestliže vyložíte kartu BANG! z ruky, abyste způsobili zranění jiné postavě, jedná se o její zahrání.

Příklad 2: Jestliže kartu BANG! odhodíte z ruky v rámci provádění efektu karty Duel, nemají na ni vliv efekty vztahující se k „zahrání karty BANG!“, tedy například smíte i nadále zahrát svou standardní jednu kartu BANG! za tah.

Příklad 3: Postava Calamity Janet může používat kartu Vedle! jako kartu BANG! Proto ji smí vykládat jak k přímému zranění, tak odhazovat v rámci efektu karet Duel nebo Indiáni!

(Je to v pravidlech na stránkách Bangu)

4) Taky si myslím.

5) Nebo naopak je to na domluvě.

6) Jde také o to jestli si hráči chtějí hru prodloužit nebo ukončit.

7) Myslím si totéž protože stejně je to i s Madam Zuzanou že život neztratíš když jsi ve vězení.

8 ) K tomu asi nemusím nic dodávat :wink:

9) Ale možná že je Zúčtování myšleno jako použita anebo zahrána to je také otázka.

10) Já si myslím že se nesmí hrát jakákoliv karta jako Bang protože jak jsi psal u opravy odpovědi 1 tak je tato karta považována za Bang a Bang za Vedle.

11) Sohlasím.

12) Taky si myslím jak ale tedy rozumíš tomuhle?: Molly Stark (4 životy) : Vždy, když mimo své kolo zahraje nebo dobrovolně vyřadí kartu Vedle, Pivo nebo BANG!, dobírá si 1 kartu z knihovny. Pokud vyřadí karty BANG! během Duelu, nemůže si za ně vzít náhradu, dokud Duel neskončí. Karty, k jejichž vyřazení je donucena kartami jako Cat Balou, Rvačka nebo Kankán, se nepovažují za dobrovolně vyřazené!
Podle tohohle by Úhyb neplatil.
(Opět tento text je na stránkách Bangu)

13) Opět souhlasím.

A měl bych tu ještě jednu otázku:

14) Lze zahrát paniku na sebe?

Děkuji, Jonys222.
Johny222
 
Posts: 55
Joined: 23 Oct 2021, 16:59

Re: Dotazy

Postby andy636 » 04 Dec 2021, 12:10

1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...


Nemyslím si, inak by nemohol hrať BANG! ako Vedle!

3) Když přijde Madam Zuzana do hry, počítá se vyložení karty za zahrání? Jestli ano, jak je to se zelenými kartami? Počítá se jen zahrání na balíček nebo její vyložení... nebo obojí?


Vyloženie modrých a zelených kariet sa považuje za ich zahratie. Využitie efektu zelenej karty je naopak len odhodenie.

4) Kolik karet si líže Bill Noface, když má plný počet životů a je ve hře Žízeň?


Žízeň má dosť nešťastný preklad. V anglickej verzii si počas nej neberieš DRUHÚ kartu, t.j. Bill Noface si vždy doberie aspoň 1, ale inak o 1 menej než normálne.

7) Má na mě efekt Pravé poledne, když jsem ve Vězení?


Áno. Z pravidiel: „Na začátku tahu“ znamená, že efekt karty začíná platit před jakoukoli jinou akcí. Z FAQ: Znamená to „před jakýmkoli jiným úkonem“, včetně „sejmutí“ na Dynamit nebo Vězení.

12) Líže si Molly Stark i na Úhyb a zelené karty, co zahrála mimo svůj tah? Nebo jenom na Vedle, Pivo nebo Bang?


Molly Stark nemusí kartu zahrať, stačí ak ju (dobrovoľne!) odhodí (t.j. aj pri Duelu), ALE počítajú sa len karty z ruky. Teda Úhyb sa počíta, zelené karty alebo karty odhodené na Cat Balou nie.

14) Lze zahrát paniku na sebe?


Z pravidiel: Tuto kartu můžete použít i na sebe.
User avatar
andy636
 
Posts: 218
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

Re: Odpovědi od Andyho636

Postby Tommy Custer » 04 Dec 2021, 17:31

Ahoj, Andy636.
Dovolím si nesouhlasit s Tvým tvrzením, že karta Pravé poledne má na hráče efekt i když neuteče z vězení. K této otázce se na tomto foru vyjadřoval i autor hry Emiliano Sciarra (VIZ téma High noon and jail).


From a strictly formal point of view, lucabil is right, since you skip entirely your turn... So there are times when it is safe to be put in Jail! :lol:

Přeji Ti hezký den, nebo večer. :wink:
Tommy Custer
 
Posts: 31
Joined: 13 Aug 2021, 14:25

Re: Dotazy

Postby andy636 » 04 Dec 2021, 20:28

Tak podla toho vlákna plánoval Emiliano zmeniť FAQ, lenže to sa nestalo - rovnaké tvrdenie tam je aj vo verzii z 2015 (vydanie AFOC+HN dokopy), takže je kľudne možné, že od roku 2008 zmenil názor. Minimálne by som to zaradil do kategórie "záleží na dohode hráčov".
User avatar
andy636
 
Posts: 218
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

Re: Dotazy

Postby Johny222 » 05 Dec 2021, 00:11

No jo ale kdo má teď pravdu? Skoro každá vaše odpověď je jiná....

1) Andy má recht ale na druhou stranu to že může hrát Bang jako vedle prostě jen výhoda.

3) Když nad tím tak přemýšlím tak má asi pravdu Andy.

4) Andy má pravdu

7) Souhlasím s Andym

12) No jo ale co má teda znamenat to pravidlo na bang.cz?

14) Díky za odpověď.

Děkuji Johny222
Johny222
 
Posts: 55
Joined: 23 Oct 2021, 16:59

Re: Dotazy

Postby andy636 » 05 Dec 2021, 09:39

12) No jo ale co má teda znamenat to pravidlo na bang.cz?


Mnohé časti stránky sú zastarané a nepresné, priebežne ich aktualizujem, ale zatiaľ som sa venoval hlavne pravidlám a FAQ. Konkrétne v aktuálnych pravidlách máš:

Molly Stark: Vždy, když mimo svůj tah zahraje nebo dobrovolně odhodí kartu (napr. Vedle!, Pivo nebo BANG! při Indiánech!), dobere si 1 kartu z dobíracího balíčku. Pokud odhodí karty BANG! během Duelu, nemůže si za ně vzít náhradu, dokud Duel neskončí. Karty, k jejichž odhození je donucena kartami jako Cat Balou, Rvačka nebo Kankán, se nepovažují za dobrovolně odhozené!


Zároveň najnovší text na karte v anglickej verzii hovorí:

Each time she uses a card from her hand out of turn, she draws a card.
User avatar
andy636
 
Posts: 218
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

Re: Dotazy

Postby Johny222 » 06 Dec 2021, 08:29

3) Kde jsi to pravidlo našel? Je to jenom na stránkách Bangu ale ty pravidla jsi napsal ty :) odkud jsi to opsal? V Anglických pravidlech o tom nic není to sámé s Panikou kde jsi to vyčetl?

Protože jestliže karty se znakem na vzdálenost 1 jdou hrát i na sebe tak na sebe můžu teoreticky zahrát deringer. Jak to tedy je?
Johny222
 
Posts: 55
Joined: 23 Oct 2021, 16:59

Re: Dotazy

Postby andy636 » 06 Dec 2021, 12:05

3) Kde jsi to pravidlo našel? Je to jenom na stránkách Bangu ale ty pravidla jsi napsal ty :) odkud jsi to opsal? V Anglických pravidlech o tom nic není


Podľa mňa to vyplýva zo slov, ktoré anglická verzia používa: "These cards are played in front of you, face up, like the blue-bordered cards. To use an effect, you must take the card from in front of you and discard it." (to je samozrejme za predpokladu, že sa play a discard používajú konzistentne).

to sámé s Panikou kde jsi to vyčetl?


Pravidlá základnej hry sú opísané z najnovšej českej verzie: https://eshop.albi.cz/data/files/products/24327/1603711687-bang-pravidla-zakladni-hry.pdf. Tá je v porovnaní s anglickými rozšírená o dodatočné príklady, založené hlavne na FAQ apod. Zatiaľ nemôžem nájsť miesto kde by to bolo explicitne povolené v angličtine, ale podľa mňa to vyplýva z definície znaku: "It specifies that the effect applies to any one player at a distance of the number or less." (Nie je tam 'other').
User avatar
andy636
 
Posts: 218
Joined: 07 Sep 2010, 18:02

Re: Dotazy

Postby Johny222 » 08 Dec 2021, 10:13

Díky ještě bych měl jeden dotaz co se týče Opuštěného dolu:
Fungují při této kartě postavy jako pixie pete nebo black jack?
Je jasné že nefunguje Pat Brenan nebo Jesse Jones ale co tyhle?
Johny222
 
Posts: 55
Joined: 23 Oct 2021, 16:59


Return to Otázky a oznámení

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron