Dotazy

vše ohledně stránek BANG.cz

Dotazy

Postby Johny222 » 22 Nov 2021, 19:41

Ahoj, měl bych několik dotazů:

1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...

2) Mohu při Duelu používat i jiné karty než konkrétní kartu Bang? Např. pušku na bizony, kulomet, houfnici atp.

3) Když přijde Madam Zuzana do hry, počítá se vyložení karty za zahrání? Jestli ano, jak je to se zelenými kartami? Počítá se jen zahrání na balíček nebo její vyložení... nebo obojí?

4) Kolik karet si líže Bill Noface, když má plný počet životů a je ve hře Žízeň?

5) Co když je ve hře Miláček Valentýn a Fistful? Co se vyhodnocuje dřív?

6) Co když je ve hře Hřbitov a Pravé poledne? Hráči ožijí a Pravé poledne je zase okamžitě zabije? Nebo se postupuje jinak?

7) Má na mě efekt Pravé poledne, když jsem ve Vězení?

8 ) Kolikrát může být využita Zuřivá Doroty?

9) Když je ve hře Zúčtování a někdo zahraje Duel nebo Indiány, může být použita jakákoliv karta kromě Bangu nebo naopak jen Bang?

10) Když je ve hře Kazatel a Zúčtování, nesmí se hrát skutečný Bang, který funguje jako Vedle, nebo se nesmí hrát jakákoliv karta jako Bang... nebo obojí?

11) Když je ve hře Kocovina, musí Greygory Deck zahodit postavy, které získal v minulých kolech, kdy ještě Kocovina nebyla?

12) Líže si Molly Stark i na Úhyb a zelené karty, co zahrála mimo svůj tah? Nebo jenom na Vedle, Pivo nebo Bang?

13) Musí být karty, které dávájí hráči Youlovi Grinnerovi, z ruky?

Díky za odpovědi!
Johny222
 
Posts: 48
Joined: 23 Oct 2021, 16:59

Re: Dotazy

Postby Tommy Custer » 23 Nov 2021, 19:12

Ahoj, Johny222!
Jsem moc rád, že je zde na foře stále někdo aktivní.
Moc rád ti na tvé dotazy odpovím. :wink: :arrow:


1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...


"Zúčtování: Big Spencer může použít kartu BANG! jako VEDLE! a Lee Van Klift může odhodit jakoukoliv kartu z ruky, aby využil svou schopnost."

Toto je napsáno v pravidlech rozšíření Divoký západ, takže odpověď zní ano. :wink:


2) Mohu při Duelu používat i jiné karty než konkrétní kartu Bang? Např. pušku na bizony, kulomet, houfnici atp.


Ne, v duelu můžeš používat pouze pravé karty BANG!

3) Když přijde Madam Zuzana do hry, počítá se vyložení karty za zahrání? Jestli ano, jak je to se zelenými kartami? Počítá se jen zahrání na balíček nebo její vyložení... nebo obojí?


Nejsem jsi jistý. Já si myslím, že se počítají pouze hnědé karty. Modré karty se totiž vykládají a nehrají. To samé platí o zelených kartách, ty se totiž buď vykládají nebo odhazují. Možná se zkus podívat do sekce Divoký západ, tam můžeš nalézt oficiální FAQ.

4) Kolik karet si líže Bill Noface, když má plný počet životů a je ve hře Žízeň?


Musím uznat, že zeptat se na tuhle otázku mě ještě nikdy nenapadlo. Myslím jsi, že si nebere žádnou kartu.

5) Co když je ve hře Miláček Valentýn a Fistful? Co se vyhodnocuje dřív?


Když autor hry Emiliano Sciarra vytvářel rozšíření pro hru Bang! nevěděl, že hráči je budou hrát najednou. Původně zamýšlel, že se každé bude hrát samostatně se základním balíčkem. Záleží na domluvě hráčů. Já bych to udělal tak, že přednost dostane karta Fistfull.

6) Co když je ve hře Hřbitov a Pravé poledne? Hráči ožijí a Pravé poledne je zase okamžitě zabije? Nebo se postupuje jinak?


Jak už jsem psal u tvé předchozí otázky: když se kombinuje hra s více rozšířeními, může vznikat spousta zajímavých situací. Myslím, že je to tak, že hráč nejdříve ztratí život, ale jelikož je stále na začátku tahu, tak ho opět získá... záleží na domluvě.

7) Má na mě efekt Pravé poledne, když jsem ve Vězení?


Toto je jediná situace, kdy je výhodné být ve vězení. :wink: Pokud z něj ale utečeš, ("otočíš" srdcovou kartu) tak život ztrácíš.

8 ) Kolikrát může být využita Zuřivá Doroty?


Pouze jednou. (VIZ oficiální FAQ pro Divoký západ)

9) Když je ve hře Zúčtování a někdo zahraje Duel nebo Indiány, může být použita jakákoliv karta kromě Bangu nebo naopak jen Bang?


Myslím, že můžeš použít libovolnou kartu.

10) Když je ve hře Kazatel a Zúčtování, nesmí se hrát skutečný Bang, který funguje jako Vedle, nebo se nesmí hrát jakákoliv karta jako Bang... nebo obojí?


Nejspíše jsi špatně pochopil kartu kazatel. Kvůli ní nemůžeš používat karty BANG! pouze ve svém tahu. Když tedy zahraješ Indiáni, ostatní hráči mohou použít kartu BANG!

11) Když je ve hře Kocovina, musí Greygory Deck zahodit postavy, které získal v minulých kolech, kdy ještě Kocovina nebyla?


Nemusí je odhodit, může si je nechat do dalšího tahu. Nicméně ztrácí jejich schopnost.

12) Líže si Molly Stark i na Úhyb a zelené karty, co zahrála mimo svůj tah? Nebo jenom na Vedle, Pivo nebo Bang?


Při úhybu ano. Myslím, že u zelených karet ale ne, jelikož ty ze odhazují a nehrají.

13) Musí být karty, které dávájí hráči Youlovi Grinnerovi, z ruky?


Mohou být pouze z ruky!

Doufám, že jsem Ti dokázal trochu pomoc. Měj se hezky. :wink:

Tommy Custer
 
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2021, 14:25

Re: Dotazy

Postby Tommy Custer » 24 Nov 2021, 20:03

1) Může Big Spencer hrát při Zúčtování vedle jako Bang? Je to zároveň karta Vedle, ale zase je považována za Bang...


Omlouvám se, vypadá to, že jsem tvoji otázku špatně pochopil... :|
Ano, může použít kartu VEDLE! jako BANG!, protože, jak jsi už napsal, se tato karta považuje za opravdovou kartu BANG! Například, když Elena Fuente použije svoji schopnost: karta, kterou takto použije se považuje za pravé VEDLE!
Měj se hezky. :wink:
Tommy Custer
 
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2021, 14:25

Re: Dotazy

Postby Johny222 » 03 Dec 2021, 16:38

Děkuji za odpověď a chtěl bych k tvým odpovědím ještě něco dodat:

1) Souhlasím s tebou.

2) Souhlasím s tebou.

3) Myslím si to samé co si pak mám myslet o tomhle:

Zahrání karty a použití karty
Zahrání karty znamená její vyložení z ruky a provedení efektu, který je na ní uveden. V závislosti na druhu karty zůstává daná ve hře nebo se umisťuje na hromádku odhozených karet. Ve většině případů je toto možné učinit pouze ve vlastním tahu (výjimka: Pivo a Vedle!)

Použití karty je nadřazený pojem, jenž zahrnuje její zahrání (viz předchozí odstavec) a současně další možná využití (například odhození kvůli dosažení určitého efektu), která zpravidla určují jiné karty. Pokud nějaké pravidlo například zakazuje „hraní karty X“, znamená to, že jakékoli jiné použití (jako odhození) je povoleno. Naopak jestliže by bylo zakázáno „použití karty X“, nesmí ji hráči zapojit do hry žádným způsobem.

Příklad 1: Jestliže vyložíte kartu BANG! z ruky, abyste způsobili zranění jiné postavě, jedná se o její zahrání.

Příklad 2: Jestliže kartu BANG! odhodíte z ruky v rámci provádění efektu karty Duel, nemají na ni vliv efekty vztahující se k „zahrání karty BANG!“, tedy například smíte i nadále zahrát svou standardní jednu kartu BANG! za tah.

Příklad 3: Postava Calamity Janet může používat kartu Vedle! jako kartu BANG! Proto ji smí vykládat jak k přímému zranění, tak odhazovat v rámci efektu karet Duel nebo Indiáni!

(Je to v pravidlech na stránkách Bangu)

4) Taky si myslím.

5) Nebo naopak je to na domluvě.

6) Jde také o to jestli si hráči chtějí hru prodloužit nebo ukončit.

7) Myslím si totéž protože stejně je to i s Madam Zuzanou že život neztratíš když jsi ve vězení.

8 ) K tomu asi nemusím nic dodávat :wink:

9) Ale možná že je Zúčtování myšleno jako použita anebo zahrána to je také otázka.

10) Já si myslím že se nesmí hrát jakákoliv karta jako Bang protože jak jsi psal u opravy odpovědi 1 tak je tato karta považována za Bang a Bang za Vedle.

11) Sohlasím.

12) Taky si myslím jak ale tedy rozumíš tomuhle?: Molly Stark (4 životy) : Vždy, když mimo své kolo zahraje nebo dobrovolně vyřadí kartu Vedle, Pivo nebo BANG!, dobírá si 1 kartu z knihovny. Pokud vyřadí karty BANG! během Duelu, nemůže si za ně vzít náhradu, dokud Duel neskončí. Karty, k jejichž vyřazení je donucena kartami jako Cat Balou, Rvačka nebo Kankán, se nepovažují za dobrovolně vyřazené!
Podle tohohle by Úhyb neplatil.
(Opět tento text je na stránkách Bangu)

13) Opět souhlasím.

A měl bych tu ještě jednu otázku:

14) Lze zahrát paniku na sebe?

Děkuji, Jonys222.
Johny222
 
Posts: 48
Joined: 23 Oct 2021, 16:59


Return to Otázky a oznámení

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests