Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme pomoc
Napsal: 14 bře 2013, 19:15
Toto rozšírenie bolo inšpirované neoficiálnym rozšírením Wanted!, ktoré pridávalo kôpku udalostí. Otáčal ich na začiatku svojho ťahu Šerif a boli podané štýlom výzva-odmena. Nanešťastie boli tieto úlohy často formulované hlúpo a stereotypne (Zabi banditu - získaš 2 karty naviac; Zomri - získaš 2 životy atď.). Nie všetky boli zlé (síce skoro vždy omieľané v neof. rozšíreniach, ale "Zabi šerifa, aby si sa stal novým šerifom"), ale väčšinou sa odmeny opakovali (karty, životy).
Jedného dňa sme sa v škole s partou Bang hráčov nudili, a povedali sme si, že by sme tento koncept rozšírili. Čo ak by tieto výzvy boli často takmer nemožné na vykonanie? Čo ak by tieto odmeny dávali hráčom možnosť obrátiť celú hru hore nohami?
V rámci tohoto konceptu sme začali navrhovať dva kôpky kariet s názvami "Challenge" (výzva) a "Bounty" (odmena). Pred začiatkom hry sa oba položia niekam, kde ich môže vidieť každý (pred šerifa, doprostred stola, ...). V momente, kedy sa hra začne a šerif je na svojom prvom ťahu, sa otočí prvá výzva, a hráči sa môžu začať zúčastňovať výzvy. Všetky výzvy sú dobrovoľné a často znevýhodňujú hráča, a teda sa hráči môžu kedykoľvek rozhodnúť porušiť pravidlo, ale tým stráca nárok na odmenu. Len čo je aktuálna výzva naplnená nejakým z hráčov v hre, otočí sa nová výzva a hráč, ktorý výzvu splnil, si ťahá kartu z balíka odmien.
Odmeny sú permanentné výhody, ktoré dodajú hráčom možnosti príliš silné na to, aby sa stali postavami. Poniektoré boli inšpirované postavami, ktoré už tu na fóre a na internete boli navrhnuté, iné boli inšpirované postavami už v hre, a ostatné úplne vymyslené. Každý hráč, ktorý má odmenu, sa nemôže dostať ku žiadnej ďalšej odmene (existuje jediná výnimka), no nie je možné zbaviť tohoto hráča jeho odmeny až do konca hry.
Plánujeme vymyslieť aspoň 8 výziev a 8 odmien. Taktiež zvažujeme koncept "Individuálnych výziev", ktoré by sa rozdali jednotlivým hráčom, a oni by sa mali pokúšať ich plniť, a zabrániť pritom ostatným ich splniť (no za tie by si už nezaslúžili takto silné výhody...). Predtým ale, než tieto koncepty dokončíme, sa musíme vysporiadať s niekoľkými konfliktmi, a to je dôvod, prečo o tom píšeme sem. Pri tejto časti potrebujeme pomoc.
Výzvy
Zálesák - Čo najdlhšie sa nelieč.
Táto výzva sa vzťahuje na všetky liečenia, s ktoré hráč môže ovplyvniť. Vzťahuje sa to na pivo, whisky, tequillu zahranú na seba, posledné pivo a schopnosti doplňujúce život, pokiaľ sú dobrovoľné. Nevzťahuje sa to na zahraný salón (okrem hráča, ktorý ho zahral sám A vyliečil sa tým), high noon kartu Doktor, tequillu zahranú hráčom na liečenie iného hráča, na pokrvné bratstvo apod.
Fajka mieru - Nehraj najdlhšie žiaden Bang!
V rámci tejto výzvy sa smú síce hrať karty ako napr. Pepperbox, Derringer, Puška na bizóny, Duel atď., a teda sa to vzťahuje len na karty Bang!. Neplatí pri schopnostiach, ktoré sú schopné zahrať *efekt karty Bang!* (Doc Holiday, Evelyn the Bang, Lee Van Kliff apod.), ale vzťahuje sa to na schopnosti, ktoré tak zahrajú *kartu Bang!* (Calamity Janet napr.).
Odzbrojenie - Zbav hráča najďalej od teba poslednej karty na ruke.
Týmto by sa pri hre 8 hráčov (ak ignorujeme modré karty) rátal hráč sediaci oproti vám. Vyžadovalo by si to dávku šťastia, a možno nejakú stratégiu (zohnať brokovnicu napr.), ale je to možné. Nanešťastie sú tu 2 nevýhody.
- hráč by potreboval veľkú zásobu Cat Balou, aby tak mohol spraviť
- postavy s karty kradnúcimi schopnosťami sú zvýhodnené (Jesse Jones, El Gringo, čiastočne Flint Westwood apod.).
Kvôli tomu sa tu hovorí o hráčovi najvzdialenejšom. Do efektu sa rátajú aj Modré karty pridávajúce vzdialenosť.
(pozn. ak by boli dva najvzdialenejšie postavy rovnako vzdialené, tak na splnenie výzvy je potrebné zbaviť poslednej karty na ruke hráča, ktorý bude skôr na ťahu)
Samotár - Vzdávaj sa fázy 1 čo najdlhšie
Pri tejto karte sa hráči zúčastňujúci sa výzvy stavajú do obrovskej nevýhody. Keď sme skúšali toto rozšírenie a prišiel čas na túto výzvu, hráč, ktorý sa jej rozhodol nezúčastniť, bol vo veľkej výhode, pretože ostatní sa po chvíli nemali ako brániť akýmkoľvek jeho útokom. Je to určite zaujímavé pozerať sa na to, ako sa niektorí hráči nechajú biť až do smrti s nádejou, že získajú odmenu.
Šťastné ruky - Hraj najdlhšie len srdcové karty
Táto výzva vznikla na základe neporozumeného pravidla. Za čias, kedy sme s bratmi mali len základnú hru a mesto duchov, sme prečítali zle pravidlá na kartách "Prokletí" a "Požehnání". Samozrejme, že všetky líznuté karty sa rátali ako pikové/srdcové, ale čo sme nepochopili bola časť s hranými kartami. Mysleli sme si istý krátky čas, že počas týchto kariet sme smeli hrať LEN pikové/srdcové karty. A poviem vám rovno - tieto kolá sme nenávideli najviac. ALE boli sme schopní sa na ne dobre pripraviť. Keď sme získali srdcový a krížový bang, a chceli sme po druhom streliť, radšej sme inštinktívne vybrali krížový, a srdcový šetrili na Požehnání (ktoré tak žehnajúce nebolo, keďže sme mohli hrať len tak málo kartami).
Dáva to hráčom možnosť hrať len srdcové karty (33 s rozšíreniami), a teda to isto osladí hru.
Nový šerif - Zabi šerifa, staneš sa novým šerifom
Táto výzva je jediná výzvová karta, ktorú som kompletne skopíroval zo spomenutého rozšírenia, jediná, ktorej sa môžu zúčastniť aj hráči, ktorí už majú odmenu, a zároveň je jediná, na ktorej je priamo napísaná odmena. Táto karta bola vytvorená na to, aby bola na spodku balíka výziev (áno, viem že týchto výziev bolo zatiaľ spomenutých len 6 z 8, ale ďalšie sme doteraz nevymysleli). Je to zároveň ale pre nás (rozšírenie vyvíjajúcich) jedna z najmenej obľúbený výziev. Tu sa totiž robí s problémom - kto dostane odmenu za túto kartu?
Hráč, ktorý dorazí šerifa, svoju odmenu už dostane - Bude novým šerifom v meste, dostane 1 život do maxima a priazeň všetkých Vice-ov, alebo Odpadlíkov aktuálne na dobrej strane, a taktiež dostane na minimálny život jedného hráčov.
Mojou prvou reakciou na toto bolo - čo bude so starým šerifom? Mal by naozaj jednoducho... zomrieť? Aká roľa by mu mala byť prisúdená? Čo bude s odmenou?
Našťastie som vymyslel nedávno riešenie na tento konflikt. Pamätáte si na výnimku s odmenou? Vtedy, kedy som spomínal, že existuje výnimka na to, že by mal hráč jedinú odmenu? Presne tu je tá jediná výnimka. Starý šerif ostane v hre s plným počtom životov, no musí odhodiť všetky karty, ktoré mal. Berie si zároveň poslednú odmenu (aj keby jednu už mal) a získava roľu špeciálne navrhnutú pre túto situáciu - Starý Šerif. Jeho úlohou je zbaviť sa Nového Šerifa, a prebrať späť svoju pozíciu spravodlivosti v meste. Môže sa pritom spojiť s banditmi, odpadlíkmi, alebo dokonca získať priazeň Vice-ov tým, že ich presvedčí, aby sa pridali na jeho stranu (je to len na hráčoch, či so spoluprácou budú/nebudú súhlasiť). Starý šerif vyhráva v hre, pokiaľ bude pokladaný znova za jediného šerifa v meste. V takom prípade sa novému šerifovi vracia jeho pôvodná roľa.
Ako táto roľa funguje v spolupráci s cielmi ostatných hráčov? Ostatní ho rátajú ako druhého šerifa, no nemá pod kontrolou karty udalostí (High Noon, Fistfull). Má za to 2 odmeny, a teda môže byť dosť silný. Banditi potrebujú zabiť oboch šerifov, Vice-ovia sa môžu rozhodnúť pridať sa ku jednému z nich (ľubovoľne - či už skupinovo, alebo individuálne sa rozhodnú), odpadlíci sa môžu rozhodnúť ľubovoľného z nich si šetriť na posledný súboj, aby ostali v hre len s jediným šerifom. Ak by sa došlo ku situácii, kde by boli posledné postavy nažive šerifovia a Vice-ovia, tak je ich úlohou zneškodniť jedného zo šerifov, a tým pádom budú vyhrávať tí Vice-ovia, ktorí spolupracovali so šerifom nažive. (Je to všetko trochu komplikované, preto je to posledná výzva. Niekedy môžu výzvy zabrať aj viac než 5 kôl hry.)
Odmeny
Joker - Vo fáze 1 si ťahá o 2 karty viac
Táto odmena umožní hráčovi nechať si na ruke úplne nové karty, pokiaľ je na ťahu, a teda pri tomto človeku sa nedá vždy vedieť, že čo si na svojej ruke nechá.
Muscle - Jeho maximum životov je zvýšené o 1
Áno, ďalšia silná odmena. Vzťahuje sa aj na limit kariet na ruke, áno.
Cursed - Permanentne získava schopnosť naviac
Horšie než postava s dobrou schponosťou je postava s dvomi dobrými schopnosťami. Len čo si hráč potiahne túto odmenu, tak si vytiahne z balíčka so zvyšnými postavami náhodnú postavu, a hrá zároveň za ňu.
Tracker - Tento hráč má neobmedzený dostrel
Zažili ste už niekedy ten blbý moment, kedy má Paul Regret pri hre ôsmich hráčov skrýšu a mustanga, a sedí pritom oproti vám? Nie? Ak by sa tak náhodou stalo, tak sa toho nebudete musieť obávať s touto odmenou!
Hellish - Odolnosť voči krížovým kartám
Apache Kid uzavrel toho dňa mierovú dohodu s Indiánmi. S kým ale uzavrel dohodu tento hráč...
Gambler - Všetky líznuté karty sú srdcové
Perfektné pre osoby, ktoré získajú barel, a pre Jourdonnaisa. Výhodné na Vendetu, úžasné na hranie dynamitov, útek z väzení a odolnosť voči štrkáčom (chřestýšom pre českých bratov).
Aktuálne pracujeme na niekoľkých problémoch, medzi iným najmä nasledujúce:
- Odpovedať na konfliktnú otázku: Môžu sa zúčastniť mŕtvi hráči výziev? (pokiaľ máte rozšírenie Zlatá Horúčka, tak je to myslím možné, no pri zvyšných len pri kartách udalostí, ktoré oživujú hráčov)
- Vymyslieť minimálne 2 nové výzvy a 2 nové odmeny
- Testovanie výziev a odmien, ako sa hráči chovajú, keď sú prítomné v hre
- Zariadiť, aby toto rozšírenie predĺžilo hru a dodalo jej chuť, ale aby ju nepredĺžilo na príliš dlhú dobu
Pokiaľ chcete, môžete pridať svoje príspevky na navrhovanie. Kto čímsi prispeje, tak nám môže poslať jednu postavu, ktorú navrhol, a po vyrovnávaní jej schopnosti ju pridáme do rozšírenia spolu s našími návrhmi na postavy.
Jedného dňa sme sa v škole s partou Bang hráčov nudili, a povedali sme si, že by sme tento koncept rozšírili. Čo ak by tieto výzvy boli často takmer nemožné na vykonanie? Čo ak by tieto odmeny dávali hráčom možnosť obrátiť celú hru hore nohami?
V rámci tohoto konceptu sme začali navrhovať dva kôpky kariet s názvami "Challenge" (výzva) a "Bounty" (odmena). Pred začiatkom hry sa oba položia niekam, kde ich môže vidieť každý (pred šerifa, doprostred stola, ...). V momente, kedy sa hra začne a šerif je na svojom prvom ťahu, sa otočí prvá výzva, a hráči sa môžu začať zúčastňovať výzvy. Všetky výzvy sú dobrovoľné a často znevýhodňujú hráča, a teda sa hráči môžu kedykoľvek rozhodnúť porušiť pravidlo, ale tým stráca nárok na odmenu. Len čo je aktuálna výzva naplnená nejakým z hráčov v hre, otočí sa nová výzva a hráč, ktorý výzvu splnil, si ťahá kartu z balíka odmien.
Odmeny sú permanentné výhody, ktoré dodajú hráčom možnosti príliš silné na to, aby sa stali postavami. Poniektoré boli inšpirované postavami, ktoré už tu na fóre a na internete boli navrhnuté, iné boli inšpirované postavami už v hre, a ostatné úplne vymyslené. Každý hráč, ktorý má odmenu, sa nemôže dostať ku žiadnej ďalšej odmene (existuje jediná výnimka), no nie je možné zbaviť tohoto hráča jeho odmeny až do konca hry.
Plánujeme vymyslieť aspoň 8 výziev a 8 odmien. Taktiež zvažujeme koncept "Individuálnych výziev", ktoré by sa rozdali jednotlivým hráčom, a oni by sa mali pokúšať ich plniť, a zabrániť pritom ostatným ich splniť (no za tie by si už nezaslúžili takto silné výhody...). Predtým ale, než tieto koncepty dokončíme, sa musíme vysporiadať s niekoľkými konfliktmi, a to je dôvod, prečo o tom píšeme sem. Pri tejto časti potrebujeme pomoc.
Výzvy
Zálesák - Čo najdlhšie sa nelieč.
Táto výzva sa vzťahuje na všetky liečenia, s ktoré hráč môže ovplyvniť. Vzťahuje sa to na pivo, whisky, tequillu zahranú na seba, posledné pivo a schopnosti doplňujúce život, pokiaľ sú dobrovoľné. Nevzťahuje sa to na zahraný salón (okrem hráča, ktorý ho zahral sám A vyliečil sa tým), high noon kartu Doktor, tequillu zahranú hráčom na liečenie iného hráča, na pokrvné bratstvo apod.
Fajka mieru - Nehraj najdlhšie žiaden Bang!
V rámci tejto výzvy sa smú síce hrať karty ako napr. Pepperbox, Derringer, Puška na bizóny, Duel atď., a teda sa to vzťahuje len na karty Bang!. Neplatí pri schopnostiach, ktoré sú schopné zahrať *efekt karty Bang!* (Doc Holiday, Evelyn the Bang, Lee Van Kliff apod.), ale vzťahuje sa to na schopnosti, ktoré tak zahrajú *kartu Bang!* (Calamity Janet napr.).
Odzbrojenie - Zbav hráča najďalej od teba poslednej karty na ruke.
Týmto by sa pri hre 8 hráčov (ak ignorujeme modré karty) rátal hráč sediaci oproti vám. Vyžadovalo by si to dávku šťastia, a možno nejakú stratégiu (zohnať brokovnicu napr.), ale je to možné. Nanešťastie sú tu 2 nevýhody.
- hráč by potreboval veľkú zásobu Cat Balou, aby tak mohol spraviť
- postavy s karty kradnúcimi schopnosťami sú zvýhodnené (Jesse Jones, El Gringo, čiastočne Flint Westwood apod.).
Kvôli tomu sa tu hovorí o hráčovi najvzdialenejšom. Do efektu sa rátajú aj Modré karty pridávajúce vzdialenosť.
(pozn. ak by boli dva najvzdialenejšie postavy rovnako vzdialené, tak na splnenie výzvy je potrebné zbaviť poslednej karty na ruke hráča, ktorý bude skôr na ťahu)
Samotár - Vzdávaj sa fázy 1 čo najdlhšie
Pri tejto karte sa hráči zúčastňujúci sa výzvy stavajú do obrovskej nevýhody. Keď sme skúšali toto rozšírenie a prišiel čas na túto výzvu, hráč, ktorý sa jej rozhodol nezúčastniť, bol vo veľkej výhode, pretože ostatní sa po chvíli nemali ako brániť akýmkoľvek jeho útokom. Je to určite zaujímavé pozerať sa na to, ako sa niektorí hráči nechajú biť až do smrti s nádejou, že získajú odmenu.
Šťastné ruky - Hraj najdlhšie len srdcové karty
Táto výzva vznikla na základe neporozumeného pravidla. Za čias, kedy sme s bratmi mali len základnú hru a mesto duchov, sme prečítali zle pravidlá na kartách "Prokletí" a "Požehnání". Samozrejme, že všetky líznuté karty sa rátali ako pikové/srdcové, ale čo sme nepochopili bola časť s hranými kartami. Mysleli sme si istý krátky čas, že počas týchto kariet sme smeli hrať LEN pikové/srdcové karty. A poviem vám rovno - tieto kolá sme nenávideli najviac. ALE boli sme schopní sa na ne dobre pripraviť. Keď sme získali srdcový a krížový bang, a chceli sme po druhom streliť, radšej sme inštinktívne vybrali krížový, a srdcový šetrili na Požehnání (ktoré tak žehnajúce nebolo, keďže sme mohli hrať len tak málo kartami).
Dáva to hráčom možnosť hrať len srdcové karty (33 s rozšíreniami), a teda to isto osladí hru.
Nový šerif - Zabi šerifa, staneš sa novým šerifom
Táto výzva je jediná výzvová karta, ktorú som kompletne skopíroval zo spomenutého rozšírenia, jediná, ktorej sa môžu zúčastniť aj hráči, ktorí už majú odmenu, a zároveň je jediná, na ktorej je priamo napísaná odmena. Táto karta bola vytvorená na to, aby bola na spodku balíka výziev (áno, viem že týchto výziev bolo zatiaľ spomenutých len 6 z 8, ale ďalšie sme doteraz nevymysleli). Je to zároveň ale pre nás (rozšírenie vyvíjajúcich) jedna z najmenej obľúbený výziev. Tu sa totiž robí s problémom - kto dostane odmenu za túto kartu?
Hráč, ktorý dorazí šerifa, svoju odmenu už dostane - Bude novým šerifom v meste, dostane 1 život do maxima a priazeň všetkých Vice-ov, alebo Odpadlíkov aktuálne na dobrej strane, a taktiež dostane na minimálny život jedného hráčov.
Mojou prvou reakciou na toto bolo - čo bude so starým šerifom? Mal by naozaj jednoducho... zomrieť? Aká roľa by mu mala byť prisúdená? Čo bude s odmenou?
Našťastie som vymyslel nedávno riešenie na tento konflikt. Pamätáte si na výnimku s odmenou? Vtedy, kedy som spomínal, že existuje výnimka na to, že by mal hráč jedinú odmenu? Presne tu je tá jediná výnimka. Starý šerif ostane v hre s plným počtom životov, no musí odhodiť všetky karty, ktoré mal. Berie si zároveň poslednú odmenu (aj keby jednu už mal) a získava roľu špeciálne navrhnutú pre túto situáciu - Starý Šerif. Jeho úlohou je zbaviť sa Nového Šerifa, a prebrať späť svoju pozíciu spravodlivosti v meste. Môže sa pritom spojiť s banditmi, odpadlíkmi, alebo dokonca získať priazeň Vice-ov tým, že ich presvedčí, aby sa pridali na jeho stranu (je to len na hráčoch, či so spoluprácou budú/nebudú súhlasiť). Starý šerif vyhráva v hre, pokiaľ bude pokladaný znova za jediného šerifa v meste. V takom prípade sa novému šerifovi vracia jeho pôvodná roľa.
Ako táto roľa funguje v spolupráci s cielmi ostatných hráčov? Ostatní ho rátajú ako druhého šerifa, no nemá pod kontrolou karty udalostí (High Noon, Fistfull). Má za to 2 odmeny, a teda môže byť dosť silný. Banditi potrebujú zabiť oboch šerifov, Vice-ovia sa môžu rozhodnúť pridať sa ku jednému z nich (ľubovoľne - či už skupinovo, alebo individuálne sa rozhodnú), odpadlíci sa môžu rozhodnúť ľubovoľného z nich si šetriť na posledný súboj, aby ostali v hre len s jediným šerifom. Ak by sa došlo ku situácii, kde by boli posledné postavy nažive šerifovia a Vice-ovia, tak je ich úlohou zneškodniť jedného zo šerifov, a tým pádom budú vyhrávať tí Vice-ovia, ktorí spolupracovali so šerifom nažive. (Je to všetko trochu komplikované, preto je to posledná výzva. Niekedy môžu výzvy zabrať aj viac než 5 kôl hry.)
Odmeny
Joker - Vo fáze 1 si ťahá o 2 karty viac
Táto odmena umožní hráčovi nechať si na ruke úplne nové karty, pokiaľ je na ťahu, a teda pri tomto človeku sa nedá vždy vedieť, že čo si na svojej ruke nechá.
Muscle - Jeho maximum životov je zvýšené o 1
Áno, ďalšia silná odmena. Vzťahuje sa aj na limit kariet na ruke, áno.
Cursed - Permanentne získava schopnosť naviac
Horšie než postava s dobrou schponosťou je postava s dvomi dobrými schopnosťami. Len čo si hráč potiahne túto odmenu, tak si vytiahne z balíčka so zvyšnými postavami náhodnú postavu, a hrá zároveň za ňu.
Tracker - Tento hráč má neobmedzený dostrel
Zažili ste už niekedy ten blbý moment, kedy má Paul Regret pri hre ôsmich hráčov skrýšu a mustanga, a sedí pritom oproti vám? Nie? Ak by sa tak náhodou stalo, tak sa toho nebudete musieť obávať s touto odmenou!
Hellish - Odolnosť voči krížovým kartám
Apache Kid uzavrel toho dňa mierovú dohodu s Indiánmi. S kým ale uzavrel dohodu tento hráč...
Gambler - Všetky líznuté karty sú srdcové
Perfektné pre osoby, ktoré získajú barel, a pre Jourdonnaisa. Výhodné na Vendetu, úžasné na hranie dynamitov, útek z väzení a odolnosť voči štrkáčom (chřestýšom pre českých bratov).
Aktuálne pracujeme na niekoľkých problémoch, medzi iným najmä nasledujúce:
- Odpovedať na konfliktnú otázku: Môžu sa zúčastniť mŕtvi hráči výziev? (pokiaľ máte rozšírenie Zlatá Horúčka, tak je to myslím možné, no pri zvyšných len pri kartách udalostí, ktoré oživujú hráčov)
- Vymyslieť minimálne 2 nové výzvy a 2 nové odmeny
- Testovanie výziev a odmien, ako sa hráči chovajú, keď sú prítomné v hre
- Zariadiť, aby toto rozšírenie predĺžilo hru a dodalo jej chuť, ale aby ju nepredĺžilo na príliš dlhú dobu
Pokiaľ chcete, môžete pridať svoje príspevky na navrhovanie. Kto čímsi prispeje, tak nám môže poslať jednu postavu, ktorú navrhol, a po vyrovnávaní jej schopnosti ju pridáme do rozšírenia spolu s našími návrhmi na postavy.