Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme pomoc

máte nápad na nějakou novou kartu?
Odpovědět
Uživatelský avatar
MattRicks
Příspěvky: 57
Registrován: 23 úno 2013, 13:16

Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme pomoc

Příspěvek od MattRicks »

Toto rozšírenie bolo inšpirované neoficiálnym rozšírením Wanted!, ktoré pridávalo kôpku udalostí. Otáčal ich na začiatku svojho ťahu Šerif a boli podané štýlom výzva-odmena. Nanešťastie boli tieto úlohy často formulované hlúpo a stereotypne (Zabi banditu - získaš 2 karty naviac; Zomri - získaš 2 životy atď.). Nie všetky boli zlé (síce skoro vždy omieľané v neof. rozšíreniach, ale "Zabi šerifa, aby si sa stal novým šerifom"), ale väčšinou sa odmeny opakovali (karty, životy).

Jedného dňa sme sa v škole s partou Bang hráčov nudili, a povedali sme si, že by sme tento koncept rozšírili. Čo ak by tieto výzvy boli často takmer nemožné na vykonanie? Čo ak by tieto odmeny dávali hráčom možnosť obrátiť celú hru hore nohami?

V rámci tohoto konceptu sme začali navrhovať dva kôpky kariet s názvami "Challenge" (výzva) a "Bounty" (odmena). Pred začiatkom hry sa oba položia niekam, kde ich môže vidieť každý (pred šerifa, doprostred stola, ...). V momente, kedy sa hra začne a šerif je na svojom prvom ťahu, sa otočí prvá výzva, a hráči sa môžu začať zúčastňovať výzvy. Všetky výzvy sú dobrovoľné a často znevýhodňujú hráča, a teda sa hráči môžu kedykoľvek rozhodnúť porušiť pravidlo, ale tým stráca nárok na odmenu. Len čo je aktuálna výzva naplnená nejakým z hráčov v hre, otočí sa nová výzva a hráč, ktorý výzvu splnil, si ťahá kartu z balíka odmien.

Odmeny sú permanentné výhody, ktoré dodajú hráčom možnosti príliš silné na to, aby sa stali postavami. Poniektoré boli inšpirované postavami, ktoré už tu na fóre a na internete boli navrhnuté, iné boli inšpirované postavami už v hre, a ostatné úplne vymyslené. Každý hráč, ktorý má odmenu, sa nemôže dostať ku žiadnej ďalšej odmene (existuje jediná výnimka), no nie je možné zbaviť tohoto hráča jeho odmeny až do konca hry.

Plánujeme vymyslieť aspoň 8 výziev a 8 odmien. Taktiež zvažujeme koncept "Individuálnych výziev", ktoré by sa rozdali jednotlivým hráčom, a oni by sa mali pokúšať ich plniť, a zabrániť pritom ostatným ich splniť (no za tie by si už nezaslúžili takto silné výhody...). Predtým ale, než tieto koncepty dokončíme, sa musíme vysporiadať s niekoľkými konfliktmi, a to je dôvod, prečo o tom píšeme sem. Pri tejto časti potrebujeme pomoc.


Výzvy

Zálesák - Čo najdlhšie sa nelieč.
Táto výzva sa vzťahuje na všetky liečenia, s ktoré hráč môže ovplyvniť. Vzťahuje sa to na pivo, whisky, tequillu zahranú na seba, posledné pivo a schopnosti doplňujúce život, pokiaľ sú dobrovoľné. Nevzťahuje sa to na zahraný salón (okrem hráča, ktorý ho zahral sám A vyliečil sa tým), high noon kartu Doktor, tequillu zahranú hráčom na liečenie iného hráča, na pokrvné bratstvo apod.

Fajka mieru - Nehraj najdlhšie žiaden Bang!
V rámci tejto výzvy sa smú síce hrať karty ako napr. Pepperbox, Derringer, Puška na bizóny, Duel atď., a teda sa to vzťahuje len na karty Bang!. Neplatí pri schopnostiach, ktoré sú schopné zahrať *efekt karty Bang!* (Doc Holiday, Evelyn the Bang, Lee Van Kliff apod.), ale vzťahuje sa to na schopnosti, ktoré tak zahrajú *kartu Bang!* (Calamity Janet napr.).

Odzbrojenie - Zbav hráča najďalej od teba poslednej karty na ruke.
Týmto by sa pri hre 8 hráčov (ak ignorujeme modré karty) rátal hráč sediaci oproti vám. Vyžadovalo by si to dávku šťastia, a možno nejakú stratégiu (zohnať brokovnicu napr.), ale je to možné. Nanešťastie sú tu 2 nevýhody.
- hráč by potreboval veľkú zásobu Cat Balou, aby tak mohol spraviť
- postavy s karty kradnúcimi schopnosťami sú zvýhodnené (Jesse Jones, El Gringo, čiastočne Flint Westwood apod.).
Kvôli tomu sa tu hovorí o hráčovi najvzdialenejšom. Do efektu sa rátajú aj Modré karty pridávajúce vzdialenosť.
(pozn. ak by boli dva najvzdialenejšie postavy rovnako vzdialené, tak na splnenie výzvy je potrebné zbaviť poslednej karty na ruke hráča, ktorý bude skôr na ťahu)

Samotár - Vzdávaj sa fázy 1 čo najdlhšie
Pri tejto karte sa hráči zúčastňujúci sa výzvy stavajú do obrovskej nevýhody. Keď sme skúšali toto rozšírenie a prišiel čas na túto výzvu, hráč, ktorý sa jej rozhodol nezúčastniť, bol vo veľkej výhode, pretože ostatní sa po chvíli nemali ako brániť akýmkoľvek jeho útokom. Je to určite zaujímavé pozerať sa na to, ako sa niektorí hráči nechajú biť až do smrti s nádejou, že získajú odmenu.

Šťastné ruky - Hraj najdlhšie len srdcové karty
Táto výzva vznikla na základe neporozumeného pravidla. Za čias, kedy sme s bratmi mali len základnú hru a mesto duchov, sme prečítali zle pravidlá na kartách "Prokletí" a "Požehnání". Samozrejme, že všetky líznuté karty sa rátali ako pikové/srdcové, ale čo sme nepochopili bola časť s hranými kartami. Mysleli sme si istý krátky čas, že počas týchto kariet sme smeli hrať LEN pikové/srdcové karty. A poviem vám rovno - tieto kolá sme nenávideli najviac. ALE boli sme schopní sa na ne dobre pripraviť. Keď sme získali srdcový a krížový bang, a chceli sme po druhom streliť, radšej sme inštinktívne vybrali krížový, a srdcový šetrili na Požehnání (ktoré tak žehnajúce nebolo, keďže sme mohli hrať len tak málo kartami).
Dáva to hráčom možnosť hrať len srdcové karty (33 s rozšíreniami), a teda to isto osladí hru.

Nový šerif - Zabi šerifa, staneš sa novým šerifom
Táto výzva je jediná výzvová karta, ktorú som kompletne skopíroval zo spomenutého rozšírenia, jediná, ktorej sa môžu zúčastniť aj hráči, ktorí už majú odmenu, a zároveň je jediná, na ktorej je priamo napísaná odmena. Táto karta bola vytvorená na to, aby bola na spodku balíka výziev (áno, viem že týchto výziev bolo zatiaľ spomenutých len 6 z 8, ale ďalšie sme doteraz nevymysleli). Je to zároveň ale pre nás (rozšírenie vyvíjajúcich) jedna z najmenej obľúbený výziev. Tu sa totiž robí s problémom - kto dostane odmenu za túto kartu?
Hráč, ktorý dorazí šerifa, svoju odmenu už dostane - Bude novým šerifom v meste, dostane 1 život do maxima a priazeň všetkých Vice-ov, alebo Odpadlíkov aktuálne na dobrej strane, a taktiež dostane na minimálny život jedného hráčov.
Mojou prvou reakciou na toto bolo - čo bude so starým šerifom? Mal by naozaj jednoducho... zomrieť? Aká roľa by mu mala byť prisúdená? Čo bude s odmenou?

Našťastie som vymyslel nedávno riešenie na tento konflikt. Pamätáte si na výnimku s odmenou? Vtedy, kedy som spomínal, že existuje výnimka na to, že by mal hráč jedinú odmenu? Presne tu je tá jediná výnimka. Starý šerif ostane v hre s plným počtom životov, no musí odhodiť všetky karty, ktoré mal. Berie si zároveň poslednú odmenu (aj keby jednu už mal) a získava roľu špeciálne navrhnutú pre túto situáciu - Starý Šerif. Jeho úlohou je zbaviť sa Nového Šerifa, a prebrať späť svoju pozíciu spravodlivosti v meste. Môže sa pritom spojiť s banditmi, odpadlíkmi, alebo dokonca získať priazeň Vice-ov tým, že ich presvedčí, aby sa pridali na jeho stranu (je to len na hráčoch, či so spoluprácou budú/nebudú súhlasiť). Starý šerif vyhráva v hre, pokiaľ bude pokladaný znova za jediného šerifa v meste. V takom prípade sa novému šerifovi vracia jeho pôvodná roľa.
Ako táto roľa funguje v spolupráci s cielmi ostatných hráčov? Ostatní ho rátajú ako druhého šerifa, no nemá pod kontrolou karty udalostí (High Noon, Fistfull). Má za to 2 odmeny, a teda môže byť dosť silný. Banditi potrebujú zabiť oboch šerifov, Vice-ovia sa môžu rozhodnúť pridať sa ku jednému z nich (ľubovoľne - či už skupinovo, alebo individuálne sa rozhodnú), odpadlíci sa môžu rozhodnúť ľubovoľného z nich si šetriť na posledný súboj, aby ostali v hre len s jediným šerifom. Ak by sa došlo ku situácii, kde by boli posledné postavy nažive šerifovia a Vice-ovia, tak je ich úlohou zneškodniť jedného zo šerifov, a tým pádom budú vyhrávať tí Vice-ovia, ktorí spolupracovali so šerifom nažive. (Je to všetko trochu komplikované, preto je to posledná výzva. Niekedy môžu výzvy zabrať aj viac než 5 kôl hry.)


Odmeny

Joker - Vo fáze 1 si ťahá o 2 karty viac
Táto odmena umožní hráčovi nechať si na ruke úplne nové karty, pokiaľ je na ťahu, a teda pri tomto človeku sa nedá vždy vedieť, že čo si na svojej ruke nechá.

Muscle - Jeho maximum životov je zvýšené o 1
Áno, ďalšia silná odmena. Vzťahuje sa aj na limit kariet na ruke, áno.

Cursed - Permanentne získava schopnosť naviac
Horšie než postava s dobrou schponosťou je postava s dvomi dobrými schopnosťami. Len čo si hráč potiahne túto odmenu, tak si vytiahne z balíčka so zvyšnými postavami náhodnú postavu, a hrá zároveň za ňu.

Tracker - Tento hráč má neobmedzený dostrel
Zažili ste už niekedy ten blbý moment, kedy má Paul Regret pri hre ôsmich hráčov skrýšu a mustanga, a sedí pritom oproti vám? Nie? Ak by sa tak náhodou stalo, tak sa toho nebudete musieť obávať s touto odmenou!

Hellish - Odolnosť voči krížovým kartám
Apache Kid uzavrel toho dňa mierovú dohodu s Indiánmi. S kým ale uzavrel dohodu tento hráč...

Gambler - Všetky líznuté karty sú srdcové
Perfektné pre osoby, ktoré získajú barel, a pre Jourdonnaisa. Výhodné na Vendetu, úžasné na hranie dynamitov, útek z väzení a odolnosť voči štrkáčom (chřestýšom pre českých bratov).



Aktuálne pracujeme na niekoľkých problémoch, medzi iným najmä nasledujúce:
- Odpovedať na konfliktnú otázku: Môžu sa zúčastniť mŕtvi hráči výziev? (pokiaľ máte rozšírenie Zlatá Horúčka, tak je to myslím možné, no pri zvyšných len pri kartách udalostí, ktoré oživujú hráčov)
- Vymyslieť minimálne 2 nové výzvy a 2 nové odmeny
- Testovanie výziev a odmien, ako sa hráči chovajú, keď sú prítomné v hre
- Zariadiť, aby toto rozšírenie predĺžilo hru a dodalo jej chuť, ale aby ju nepredĺžilo na príliš dlhú dobu

Pokiaľ chcete, môžete pridať svoje príspevky na navrhovanie. Kto čímsi prispeje, tak nám môže poslať jednu postavu, ktorú navrhol, a po vyrovnávaní jej schopnosti ju pridáme do rozšírenia spolu s našími návrhmi na postavy.
Uživatelský avatar
MattRicks
Příspěvky: 57
Registrován: 23 úno 2013, 13:16

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od MattRicks »

Oprava: Rašej rušíme Odmenu Gambler a vymyslíme za ňu novú. Jourdonnais s touto odmenou by bol neporaziteľný (až na indiánov a duely, ktorých je dohromady... 6)
klaun09
Příspěvky: 10
Registrován: 11 bře 2013, 14:08

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od klaun09 »

Geniální!
Tohle rozšíření bude určitě super! Moc doufám, že vyjde a určitě ho chci!Držím palce s vymýšlením výzev a odměn.
MarKr
Příspěvky: 100
Registrován: 19 dub 2012, 01:51

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od MarKr »

Nový šerif - i přes to, že bude mít doměnu si myslím, že po něm každý půjde...Nový šerif ho musí zabít aby vyhrál, Banditi se ho musí zbavit aby vyhráli, Odpadlík se ho nakonec taky musí zbavit a Vice nevyhraje, dokud nezůstane jen jeden šerif, čili "Starý šerif" je v podstatě nepřítel všech...Vytváření aliancí pro něj také nebude jednoduché - s Bandity se asi nedohodne, protože jakmile získá svojí pozici zpět, půjde proti nim, takže by si Banditi vůbec nepomohli, kdyby ho podporovali. Odpadlík je jeden (2 když hraje 8 hráčů) a když bude podporovat Starého šerifa, bude muset proti němu nakonec být v posledním duelu a myslím, že se raději zbaví toho, kdo pro něj bude nakonec větší soupeř a jelikož Starý šerif má výhodu odměny, je větší hrozba... Jediný, kdo by ho nakonec mohl podpořit je Vice a to asi jen v případě, že by Nový šerif měl mlo životů a vypadalo to, že brzy zemře - Vice by podpořil Starého šerifa, aby mohl splnit svojí roli a vyhrát...myslím, že Starý šerif nebude moc oblíbená role...
Uživatelský avatar
MattRicks
Příspěvky: 57
Registrován: 23 úno 2013, 13:16

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od MattRicks »

MarKr píše:Nový šerif - i přes to, že bude mít doměnu si myslím, že po něm každý půjde...Nový šerif ho musí zabít aby vyhrál, Banditi se ho musí zbavit aby vyhráli, Odpadlík se ho nakonec taky musí zbavit a Vice nevyhraje, dokud nezůstane jen jeden šerif, čili "Starý šerif" je v podstatě nepřítel všech...Vytváření aliancí pro něj také nebude jednoduché - s Bandity se asi nedohodne, protože jakmile získá svojí pozici zpět, půjde proti nim, takže by si Banditi vůbec nepomohli, kdyby ho podporovali. Odpadlík je jeden (2 když hraje 8 hráčů) a když bude podporovat Starého šerifa, bude muset proti němu nakonec být v posledním duelu a myslím, že se raději zbaví toho, kdo pro něj bude nakonec větší soupeř a jelikož Starý šerif má výhodu odměny, je větší hrozba... Jediný, kdo by ho nakonec mohl podpořit je Vice a to asi jen v případě, že by Nový šerif měl mlo životů a vypadalo to, že brzy zemře - Vice by podpořil Starého šerifa, aby mohl splnit svojí roli a vyhrát...myslím, že Starý šerif nebude moc oblíbená role...
Zásadným problémom bude, že jednak Starý šerif bude mať dohromady dva odmeny naraz, a samotná výzva "Nový šerif" je posledná možná výzva, a tak sa dá dúfať, že už bude väčšina hráčov mŕtva. Vice-ovia by sa mohli rozhodnúť medzi starým šerifom, ktorý má 2 odmeny, a novým šerifom, ktorý má jedinú, a jeho zdroje sú dočasne vyčerpané kvôli tomu, že dorazil starého šerifa. Ale máš stále pravdu, pre starého šerifa to je nefér. Pravdepodobne by si zaslúžil väčšiu výhodu, aby mal šancu vyhrať. (Za odpadlíka je tiež dosť ťažké vyhrať, ale o to mi tu nejde teraz)

Prejdem teda scénar toho, čo sa stane, ak sa naplní výzva Nový šerif. V ňom budú vystupovať hráči, ktorých označím A, B a Zvyšok.
Nejaký z hráčov zvyšku splní predposlednú výzvu, a nastúpi výzva Nový šerif. Zvyšok a B sa pokúšajú zabiť A, až dokiaľ ho B nedorazí. V momente, kedy sa tak stane, je B vymenovaný za "Nového šerifa", A dostane aktuálnu odmenu a všetky výzvy sú splnené. Hráči pokračujú v hre, až dokiaľ nepríde rad na A. Ten sa na svoj ťah vráti do hry s plným počtom životov (+1 život, keďže je šerif), získava rolu Starého šerifa a ťahá si počet kariet, s koľkými by začínal hru, a po tom pokračuje vo svojom ťahu - líže 2 karty, hrá karty atď.

Starý šerif by si mal zaslúžiť nejakých spojencov, to je fakt. Mali by to byť pravdepodobne Vice-ovia, pretože tí boli lojálni starému šerifovi.
Práve ma čosi napadlo. V momente návratu starého šerifa do hry by sa z toho mohla stať trojstranná hra. Stará spravodlivosť, nová spravodlivosť a banditi. Do starej spravodlivosti by sa zaradili vice-ovia pod vedením starého šerifa, do novej by sa zaradili nový šerif a odpadlíci (pretože oni sú všetci, ktorí chcú byť šerifmi v meste a vziať kontrolu do vlastných rúk (okrem starého šerifa). Banditi sú treťou stranou, ktorá má za úlohu zničiť oboch vodcov zvyšných skupín, pričom skupiny spravodlivosti majú za úlohu zničiť si navzájom vodcov, až dokiaľ jeden z nich nepadne. Až v meste ostane jediný šerif, tak hra pokračuje ako normálne.
Čiže v skratke - Hra sa pri návrate starého šerifa rozdelí na 3 skupiny: Banditi, ktorí majú za úlohu zabiť oboch šerifov; Stará spravodlivosť, ktorá ma za úlohu zničiť nového šerifa, banditov a odpadlíka; a Nová spravodlivosť, ktorá ma za úlohu zničiť starého šerifa, a ostať posledný v hre. Nový šerif sa chová v podstate ako Odpadlík so šerifskými výhodami.



Čo sa týka zvyšných kariet, podarilo sa nám rozšíriť počet výziev aj odmien na 8, teda sme dosiahli svoje stanovené minimum. Pridali sme výzvu pre mŕtvych hráčov. Aby sa tu ale nezastavila hra, pri výzve pre mŕtvych sa vyloží zároveň ďalšia výzva pre hráčov v hre, aby hra nestratila tempo. Niektoré názvy sme zmenili (napr. Cursed -> King), aby pasovali lepšie. Odmeny fungujú ako prezývky pre hráčov, tzn. hráči, ktorí majú jednotlivé odmeny, môžu byť prezývaní tými prezývkami. Uvádzame stručný popis jednotlivých výziev a odmien:

Výzvy
Tramp (Zálesák) – Čo najdlhšie sa nelieč.
Peace Pipe (Fajka mieru) – Nehraj najdlhšie žiaden Bang!
Disarm (Odzbrojenie) – Zbav hráča najďalej od teba poslednej karty na ruke.
Loner (Samotár) – Vzdávaj sa fázy 1 čo najdlhšie
Lucky Hands (Šťastné ruky) – Hraj najdlhšie len srdcové karty
New Sherrif (Nový šerif) – Zabi šerifa a staň sa novým šerifom
Sniper (Sniper) - Zabi hráča najvzdialenejšieho od teba
Revenge (Pomsta) - Vráť sa ako prvý späť do hry (jediná výzva pre mŕtvych hráčov, len čo sa táto výzva vyloží, tak sa vykladá dodatočná pre hráčov nažive zároveň)

Odmeny
Joker (Žolík) – Vo fáze 1 si ťaháš o 2 karty viac
Muscle (Svalnáč) – Tvoje maximum životov je zvýšené o 1
King (Kráľ) – Získavaš natrvalo dodatočnú schopnosť
Tracker (Stopár) – Máš neobmedzený dostrel
Hellish (Pekelný) – Si odolný voči krížovým kartám zahraným proti tebe
Reverend (Reverend) - Ak si hráči chcú doplniť život a ty si nažive, musia na to mať tvoje povolenie.
Gentleman (Gentleman) - Schopnosti postáv opačného pohlavia na teba nemajú účinok.
Cursed (Prekliaty) – Po svojej smrti sa na každý svoj ťah vracia do hry ako duch


Taktiež aby sa občerstvili aj iné aspekty hry, navrhli sme High Noon karty, ktoré bude možné doplniť do kôpky. Medzi inými tam patria napríklad:

Calm Before the Storm (Ticho Pred Búrkou) - Počas účinkovania tejto karty nemajú efekt žiadne ďalšie karty udalostí. (táto karta je najmä pre hráčov, ktorí hrajú s kartami HN/AFFoC/WWS v osobitných kôpkach)
Sandstorm (Púštna Búrka) - Nie je možné hrať ani vyhnúť sa útokom na vzdialenosť vyššiu než 1. Modré karty ovplyvňujúce vzdialenosť sú počas tohoto kola ignorované. (v experimentálnej fáze, ešte to testujeme)
No Legend (Žiadna Legenda) - Odmeny po dobu trvania tejto karty neúčinkujú. Ak je zabitý hráč s odmenou, tak si hráč, ktorý ho zabil, berie 1 kartu z lízacieho balíčka a 1 kartu z ruky hráča, ktorého zabil. (uvažuje sa nad tým, či sa zahrnie posledná časť o zabíjaní hráčov s odmenami, a taktiež je možné, že sa zmení názov)
Day Off (Deň Voľna) - Počas tohoto kola nie je možné plniť výzvy a je povolené porušovať ich pravidlá bez efektu na to, či ju splnia alebo nie. (neviem sformulovať túto vetu, ospravedlňujem sa... čo tým myslím je, že sa po toto kolo ignoruje, kto každý porušil výzvu a kto nie, a po ukončení tejto udalosti sa môže vo výzvach pokračovať akoby sa nič nedialo)


Okrem spomenutých kariet udalostí, výziev a odmien, pripravujeme aj nové postavy, ktoré budú do tohoto rozšírenia patriť, niektoré sme tu už navrhovali, a niektoré ešte nie (ešte uvidíme, potrebujú veľa testovania). Spravíme taktiež dizajn pre kartu role "Starý šerif" (ak dovtedy tento nápad nestiahneme... je to najzložitejšia z výziev na vyváženie).
Čo toto rozšírenie nebude obsahovať sú karty patriace do lízacieho balíčka (hnedé, zelené, modré), kôpky vybavenia v rámci zlatej horúčky, fistfull kôpky ani kôpky divokého západu. Pokiaľ by sme na niečo z tohoto naozaj niečo vymysleli, tak to zahrnieme iba ak to bude tématicky vhodné.


Ďakujeme za doterajšiu pomoc! Ak toto rozšírenie dokončíme, bude sa dať zadarmo stiahnuť (na zdroji sme sa ešte nedohodli, ale na tom zatiaľ nezáleží).
MarKr
Příspěvky: 100
Registrován: 19 dub 2012, 01:51

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od MarKr »

samotná výzva "Nový šerif" je posledná možná výzva, a tak sa dá dúfať, že už bude väčšina hráčov mŕtva.
to mi nedošlo....v takovém případě bude Starý šerif OP - v těchto fázích hry bývá běžné, že postavy mají málo životů - když se vrátí Starý šerif se svojí schopností, 2 odměnama, životem navíc a 4 až 5 kartama + 2 další z první fáze, bude dost silný....i když by proti němu šli všichni ostatní hráči, mohl by je umlátit sám :/

jinak co se stane, když hráč splní podmínky nějaké výzvy a už má jednu odměnu? Může si vybrat, že přebere tu novou a přijde o starou, nebo má automaticky tu novou, nebo nějakým způsobem není možné, aby tato situace nastala? Myslím, že by to bylo dobré, protože by tím bylo možné zábránit jinému hráči v získání odměny...
Uživatelský avatar
MattRicks
Příspěvky: 57
Registrován: 23 úno 2013, 13:16

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od MattRicks »

MarKr píše:
samotná výzva "Nový šerif" je posledná možná výzva, a tak sa dá dúfať, že už bude väčšina hráčov mŕtva.
to mi nedošlo....v takovém případě bude Starý šerif OP - v těchto fázích hry bývá běžné, že postavy mají málo životů - když se vrátí Starý šerif se svojí schopností, 2 odměnama, životem navíc a 4 až 5 kartama + 2 další z první fáze, bude dost silný....i když by proti němu šli všichni ostatní hráči, mohl by je umlátit sám :/

jinak co se stane, když hráč splní podmínky nějaké výzvy a už má jednu odměnu? Může si vybrat, že přebere tu novou a přijde o starou, nebo má automaticky tu novou, nebo nějakým způsobem není možné, aby tato situace nastala? Myslím, že by to bylo dobré, protože by tím bylo možné zábránit jinému hráči v získání odměny...
V predchádzajúcom poste som naozaj myslel, že ti to došlo. Ak som to nespomínal, tak sa ospravedlňujem.
Vrátil by sa s plným životom a ťah začínal lízaním 2 kariet potom. Doteraz sme mali šancu vyskúšať výzvu "Nový šerif" len raz, a aj tak sa pritom nikomu nepodarilo šerifa zabiť, pretože medzitým v hre vyhral (banditi a odpadlík zomreli). Ak sa zozbierame viacerí hráči (čo bude 6, ak jeden kamarát navyše vyzdravie a dostaví sa), tak to poriadne vyskúšame. Potrebuje sa vrátiť s viac než 2 životmi najmä preto, lebo ináč by bol jednoduchým cieľom s 2 životmi a 2 kartami pre banditov, nového šerifa a odpadlíka. A teda sa vráti s plným počtom životov, a hru začína fázou 1 (ťahá si 2 karty, pokiaľ tomu nie je ináč kvôli schopnosti).

Pôvodne sme to plánovali spraviť jednorázovo - každý hráč má šancu splniť iba jednu výzvu (2 ak rátame výzvu "Nový šerif"). Princíp bol jednoduchý - hráči s odmenou nemajú šancu získať ďalšiu schopnosť (okrem Starého šerifa) a nemôžu si ju vymeniť, no nikto im ju nemôže kompletne odhodiť, zrušiť alebo spraviť čosi podobného. Efekt odmeny je trvalý (pripravil som koncept postavy so schopnosťou rušiť to, no cena, za akú by odmenu rušil, by bola veľká, a závisela by taktiež na šanci líznuť kartu správnej farby. Plus deaktivoval by jedinú odmenu na jediné kolo.). Čo to znamená pre hráčov je, že tí keď získajú odmenu, tak sa nemusia starať o zvyšné výzvy vôbec (okrem "Nového šerifa"). Môžu si hrať kľudne karty akejkoľvek farby počas Šťastných rúk, môžu si strieľať počas Fajky Mieru bang!ov koľkolen chcú. O čo tu ide je, že výzvy sú dobrovoľné. To znamená, že osoba sa môže rozhodnúť vykašľať sa na akúkoľvek výzvu hoci aj pri svojom prvom ťahu, pri ktorom je výzva aktívna. Len čo ale poruší pravidlá výzvy, stráca právo získať aktuálnu odmenu, a aby to právo znova nadobudol, musí čakať, než niekto splní výzvu.

Napríklad. Počas jedinej hry, ktorú sme hrali, bol v Divokom Západe vyložený Hřbitov, a bola vyložená výzva "Zálesák" (nelieč sa čo najdlhšie). Zálesák sa vzťahuje na všetky dopĺňania života, ktoré si hráč dobrovoľne volí. Ak to teda spraví za neho iný hráč (salón, tequilla, pokrvní bratia) alebo je to karta udalosti (Doktor), neporušuje tým pravidlá výzvy a stále má právo na odmenu. Šerifka držala v ruke salón, a všetci sme o tom vedeli. Všetci sme ju pokúšali, aby ho použila. Nielen že by tým vyliečila všetkých hráčov pri stole (keďže je zálesák a každý chce odmenu), ale zároveň by stratila právo na odmenu, jej by sa to teda neoplatilo vôbec spraviť. Zároveň tu bol vyložený ale Hřbitov, čo nám umožňovalo účastniť sa výzvy "Zálesák" dlhšie, a tak to bolo jedno, či salón použije alebo nie.
Ja osobne som hral za Big Spencera, a rozhodol som sa, že sa vyliečim len čo mi príde na to prispôsobená karta. Tým som získal oproti ostatným veľkú výhodu - nielen že moje maximum životov je 9, no mohol som si ho konečne aj dopĺňať, a dokonca ako jediný hráč! Na výrazy na ich tvárach nezabudnem. Boli to zmiešané pocity závisti môjho stavu v prítomnosti, a šťastia budúcnosti, keďže som už nemohol získať aktuálnu odmenu.

Pôvodne som odmeny vymýšľal tak, aby bol akýkoľvek hráč, ktorý by ich mohol dostať, spokojný. Apache Kid s Hellish odmenou (odolnosť voči krížovým kartám) má odolnosť voči 62 zo 135 kartám. To je skoro 46% kariet, ktorý Apache by to nechcel?!
Hráči nemôžu zistiť, že čo je ďalšou odmenou. Z kôpky Odmeny sa neotáčajú žiadne karty, stadiaľ si karty len berú hráči ako odmenu za splnenú výzvu. Karty sú položené lícom dolu, a teda je pre hráčov prekvapením, čo získajú. Je to takto vymyslené schválne preto, lebo niektoré z odmien sú nevýhodnejšie pre väčšinu postáv, niektoré sú výhodné pre všetky. Čiže čo by sa dialo by bolo, že hráči by buď neprejavovali úplne žiaden záujem o odmenu, a teda o výzvu (a získal by ju posledný nešťastník na ťahu) alebo by sa hráči napínali celú hru jedinou výzvou, až dokiaľ by všetci nepozomierali.

Bol tu ešte jeden nedomyslený detail - Ak bol dostatok mŕtvych hráčov nedostupný, a teda bol neschopný získať odmenu, a zvyšní hráči mali všetci odmeny okrem jedného. Tento jediný hráč si v našej testovacej hre nárokoval právo získať odmenu bez toho, žeby plnil čokoľvek z výzvy. Preto som navrhol riešenie, v rámci ktorého musí poslednú výzvu plniť posledný hráč bez odmeny X kôl, aby získal odmenu. Koľko kôl to ale bude sa rozhodne po testovaní.
Uživatelský avatar
MattRicks
Příspěvky: 57
Registrován: 23 úno 2013, 13:16

Re: Bounty Hunter - neof. rozšírenie, nedokončené, hľadáme p

Příspěvek od MattRicks »

Dobre no, teraz to znie všeobecne komplikovane, a teda sa to pokúsim zjednodušiť. Pretože v Bangu je viacero možných situácií, s ktorými niekedy nemusím ani rátať, tak by som mal stanoviť pravidlá, podľa ktorých by sa výzvy hrali.

2 a viac hráčov bez odmeny - Hrá sa tak, ako sa to popisuje. Hráči súťažia navzájom v dobrovoľných výzvach, až dokiaľ to jeden z nich nevzdá alebo nezomrie.
1 hráč bez odmeny - Tento hráč musí plniť výzvu X kôl (konkrétne číslo sa ešte určí), aby získal aktuálnu odmenu.
0 hráčov bez odmeny - Automaticky sa vytiahne zo spodku balíčka výziev a hrá "Nový Šerif".

Samozrejme zvyšné pravidlá ostávajú rovnaké. Aktuálnu odmenu získa prvý, kto splní výzvu. Pokiaľ sa nájde výzva "Pomsta", tak sa hneď vyloží aj ďalšia výzva. Aby toto všetko ale fungovalo, mali by sme navrhnúť jednu dodatočnú odmenu (8 + 1 dodatočná starému šerifovi pre najoptimistickejšie situácie, kde sa každému z hráčov dostane odmena).

Pokúsime sa taktiež prepracovať pravidlá, zjednodušiť ich čo najviac. Všetky tieto pravidlá znejú veľmi komplikovane, a teda sa pokúsime zložiť čo najkratšiu verziu pravidiel.
Uživatelský avatar
MattRicks
Příspěvky: 57
Registrován: 23 úno 2013, 13:16

Re: Bounty Hunter

Příspěvek od MattRicks »

Práve pracujeme na dodatočných výzvach/odmenách, ktoré by boli v balíčku navyše. Ak sa nám žiadne nepodarí navrhnúť, tak ich všetkých dohromady bude 18 (8 výziev + výzva "Nový šerif, 8 odmien + 1 odmena pre starého šerifa).
Medzičasom som preformuloval pravidlá, aby boli čo najjednoduššie. Pokiaľ by tam boli nejaké veci, ktoré by nesedeli alebo neboli jasné, tak prosím upozornite.
Pre prípad, že tu niektorým ľuďom pripadajú pravidlá ešte vždy komplikované - pokúšame sa rátať aj s hráčmi, ktorí sa vracajú k životu po tom, čo zomrú (mesto duchov, mŕtvy muž, hřbitov, odpadlík z gold rush, duch z údolia tieňov, ...), a preto to znie komplikovanejšie. Taktiež bolo vytvorené špeciálne pravidlo pri jedinom hráčovi plniacom výzvu, bolo by nefér ak by dostal výzvu za ničnerobenie :mrgreen:

Výzvy
Výzvy sú dobrovoľné úlohy pre hráčov, ktorí sú nažive. Táto kôpka kariet je položená lícom dolu doprostred stola. Vždy, keď sa hra začína, alebo sa výzva splní, sa z tejto kôpky líže nová. V rámci výziev môžu nastať 3 situácie, pri ktorých platia rôzne pravidlá plnenia výziev. Tieto pravidlá závisia od počtu hráčov nažive, ktorí nemajú odmeny:
-> 2 a viac hráčov bez odmeny: Hráči spolu súťažia o aktuálnu odmenu. Vyhráva ten, komu sa podarí najdlhšie spĺňať a/alebo neporušovať podmienky výzvy.
-> 1 hráč bez odmeny: Hráč bez odmeny plní aktuálnu výzvu po dobu toľkých kôl, koľko hráčov má v hre odmenu.
-> 0 hráčov bez odmeny: Pokiaľ majú všetci hráči odmenu alebo sú všetci hráči bez odmien mŕtvi, vyloží sa zo spodku balíčka výzva "Nový šerif". Do tejto výzvy sa môžu pridať všetci hráči okrem šerifa. Trvá dovtedy, dokiaľ sa nesplní alebo sa nevráti nejaký z mŕtvych hráčov bez odmeny do hry. Pokiaľ sa splní a všetci hráči nažive majú odmenu, nie je aktívna žiadna výzva.

Odmeny
Odmeny sú permanentné výhody pre hráčov, ktorí splnia výzvu. Táto kôpka kariet sa položí lícom dolu vedľa kôpky Výziev doprostred stola. Vždy, keď sa splní výzva, si hráč, ktorý ju splnil, lízne jednu kartu odmeny. Odmeny sa nedajú nijakým spôsobom odstrániť, a nedajú sa vymeniť. Hráči, ktorí vlastnia odmeny, strácajú právo zúčastniť sa výzvy (okrem výzvy "Nový šerif").


Čo sa týka nových postáv, tie sú práve v testovacej fáze.
Na ilustráciách pre karty sa začne robiť najskôr v pondelok.
Odpovědět