Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)




BANG! Divoký západ | Často kladené otázky Print
Thursday, 30 September 2021 19:43 | Written by Andy636
NO TRANSLATION AVAILABLE

1. Když si Gregory Deck mění postavu, jsou předchozí postavy zamíchány s ostatními?

Ano. Zamíchejte všechny postavy a potom si vyberte 2 z nich náhodně.

2. Když Madam Zuzana vstoupí do hry, jsou karty zahrané v tom samém tahu (pokud nějaké byli) počítány jako součást tří karet zahraných za tah?

Ano: jelikož text říká pouze „během tahu“, dokonce karty hrané předtím, než Madam Zuzana vstoupila do hry, se počítají.

3. Kdo dává karty Youl Grinnerovi v případě, že má více hráčů stejný počet karet?

Každý z těchto hráčů.

4. Co se týká Zuřivé Doroty, musím dopředu doslova popsat akci předtím než budu vědět, že můj cíl má mnou jmenovanou kartu?

Ano, musíte specifikovat akci, předtím než zjistíte, zda hráč kartu má.

Například, nemůžete jednoduše říct „Zahraj BANG!“, ale musíte místo toho říct „Zahraj BANG! na tohoto hráče“. Akce, kterou jste zvolili musí být pro tohoto hráče možná, nemůžete mu přikázat zahrát BANG! na cíl, který je mimo dostřel tohoto hráče.

5. S jakou vzdáleností mám počítat u Zuřivé Doroty? Pokud je hráč, kterému je přikázáno zahrát BANG! Slab the Killer, potřebuje cíl dvě karty Vedle!, aby se vyhnul zásahu?

Musíte počítat se všemi účinky, vzdálenost atd., jako kdyby hráč, kterému rozkazujete, byl ten, co zahrál kartu.

Například, jestliže jste Slab the Killer, a přikážete jinému hráči zahrát BANG! na jiného hráče, ten nepotřebuje 2 karty Vedle! Na druhou stranu, pokud přikazujete Slab the Killerovi zahrát kartu BANG!, váš cíl potřebuje dvě karty Vedle!

6. Se Zuřivou Doroty ve hře, když přikáži jinému hráči zahrát Duel a on prohraje, kdo ztrácí život? A co když mu přikáži zahrát karty jako Dostavník nebo Panika!?

Jako v předchozí otázce, jestliže „ovládaný“ hráč prohraje Duel, ztrácí život. Nápodobně, si (on, ne vy) tahá karty při Dostavníku a Panice!

7. Může Big Spencer použít Barel, nebo jinou kartu se symbolem Vedle!?

Ano, jeho schopnost zakazuje pouze hrát karty Vedle!

8. Kolikrát může být použita Lady Růže z Texasu?

Aby se vyhnulo opakovaným kolům, které by zabránili konkrétnímu hráčovi ve hře, doporučujeme, aby se hráči dohodli na limitu počtu zahrání odpovídajícímu počtu živých hráčů. Např. s 5 hráči, Lady Růže z Texasu může být použita maximálně 5 krát v řadě.

9. Může si John Pain ponechat kartu „sejmutou“ při vstupu Heleny Zontero do hry?

Ne, protože karta je „sejmuta“ automaticky, ne jiným hráčem.

10. Dá se při roubíku použít jiná forma komunikace mezi hráči (např. psaním zpráv, SMS…)?

Záleží na vaší herní skupině. Doporučujeme přinejmenším zakázat psaní zpráv, jinak by se mohla hra značně zpomalit.

11. Co se stane, když Věra Custer převezme schopnost Johnyho Paina dojde ke „sejmutí“?

Karta jde prvnímu hráči v pořadí hodinových ručiček, počínaje hráčem, který ji „sejmul“.

12. Jestliže je Teren Kill zabit Dynamitem, kolik karet musí „sejmout“, aby zůstal naživu?

Pouze jednu: jestliže je to piková karta, je zabit, jinak zůstává s 1 životem (a dobere si 1 kartu).

13. Může Lee Van Kliff zopakovat efekt karty na jiný cíl?

Ano.

14. Když Gary Looter odhazuje přebytečné karty, může si je vzít díky své schopnosti?

Ne!

15. Pokud šerif zabije pomocníka s kartou Divoký západ ve hře, platí pro něj stále trest? Pokud zabije banditu, dostane 3 karty jako odměnu?

Ano.

16. Kolikrát může Flint Westwood použít svou schopnost během kola?

Pouze jedenkrát.

17. Jak mohu hrát schopnost Flinta Westwooda, Paniku!, Cat Balou nebo jiné dobírací karty, jakmile je ve hře karta Sacagaway?

Otočte karty lícem dolů a zamíchejte, pak si lízněte jednu (nebo 2 v případě Flinta Westwooda) náhodně a otočte je opět lícem nahoru.

18. Co se stane, když Teren Kill utrpí smrtící zásah a má v ruce Pivo?

Může si vybrat ze dvou možností: Buď zahraje Pivo a zůstane s 1 životem (ale nedobírá si kartu) nebo nezahraje Pivo a „sejme“: pokud si neotočí pikovou kartu, zůstává ve hře s jedním životem a dobírá si jednu kartu, jinak je zabit (teď už nemůže zahrát kartu Pivo, aby ho zachránila).

19. Když Lee Van Kliff zopakuje efekt karty Dostavník nebo Wells Fargo, odkryje se nová karta z DZ balíčku?

Ne, musíte zahrát opravdové karty Dostavník nebo Wells Fargo.

20. Kdo může vidět karty v ruce hráče, který nemůže zahrát kartu z rozkazu karty Zuřivá Doroty?

Všichni hráči.

21. Jestliže mě vrátí do hry efekt karty Hřbitov a jsem opět zabit, vracím se znovu do hry, když je Hřbitov stále ve hře během mého dalšího tahu?

Ano, můžete se vrátit do hry na začátku každého svého tahu, pokud je Hřbitov ve hře.

22. Když Lucky Duke „sejme“ dvě karty, může si obě přidat John Pain?

Obecně ano. Nicméně, jestliže John Pain už má pět karet v ruce, může si vzít pouze první odhalenou kartu od Lucky Duka. Samozřejmě, jestliže už má John Pain 6 a více karet v ruce, nebere si žádnou kartu.

23. Může Lee Van Kliff použít svou schopnost odhozením karty se symbolem BANG!?

Ne, musí použít přímo kartu BANG!

24. Když Lee Van Kliff použije svou schopnost, počítá se to do tří karet nutných k uspokojení Madam Suzany?

Ne, tato karta je prostě odhozena.

25. Co se stane, jestliže má Gregory Deck schopnost dvou postav, které mají neslučitelné schopnosti (např. v souvislosti s dobíráním karet na začátku tahu)?

Jestliže jsou schopnosti jasně neslučitelné, Gregory Deck si vybere jednu z nich, jinak jsou platné obě schopnosti.

Příklady:

  • Jesse Jones + Kit Carlson: může si sebrat první kartu z ruky hráče (schopnost Jesseho Jonesa) a po prohlédnutí vrchních tří karet dobrat ještě jednu z nich.
  • Jesse Jones + Pedro Ramirez: se rozhodne, zda si vezme první kartu z ruky hráče nebo horní kartu z odhazovacího balíčku.
  • Kit Carlson + Black Jack: vezme si první tři karty, vybere si z nich 2 a ukáže je, jestliže je druhá karta srdcová, dobírá si ještě jednu.

Autor hry: Emiliano Sciarra Původní překladBladeBrown Aktualizace překladu: Andy636

BANG!® Wild West Show: FAQ
Copyright © daVinci Editrice S.r.l.
All rights reserved.