Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)




BANG! | Často kladené otázky Print
Wednesday, 25 August 2021 17:37 | Written by Andy636
NO TRANSLATION AVAILABLE

1. Mohou se hráči během hry spolu bavit?

Samozřejmě! Je to jeden z nejzábavnější prvků této hry. Nicméně by hráči neměli pokládat otázky přímo se týkající hry (např. se zeptat šerifa, jestli můžou zahrát Kulomet).

2. Jak se může hráč s Barelem vyhnout zásahu od Slab the Killer?

V první řade může „sejmout“: když otočí srdcovou kartu, tak se může vyhnout zahraním jediné karty Vedle! Jinak potřebuje dvě karty Vedle! Nemůže „sejmout“ dva krát.

3. Mohu zahrát kartu BANG! pokud jsem již to samé kolo zahrál Kulomet?

Ano. I když mají tyto karty podobný efekt, Kulomet není karta BANG!

4. Mohu si vybrat hráče na vzdálenost vetší než 1 při hraní Panika!, když mám ve hře zbraň?

Ne. Zbraně neovlivňují vzdálenost mezi hráči: pouze umožňují dosáhnout na vzdálenějšího hráče kartě BANG! Nicméně, karty, které mění vzdálenost (např. Mustang nebo Hledí a schopnosti postav jako Rose Doolan a Paul Regret), musí být v takovéhle situaci vzaty v potaz.

5. Kdo se považuje za odpovědného za vyřazení hráče kartami jako Indiáni! a Kulomet?

Na rozdíl od Dynamitu, hráč který zahrál Kulomet nebo Indiány!, se považuje za odpovědného za vyřazení hráče. Všechny speciální akce vyplývající z tohoto vyřazení se na něj vztahují (např. když takto zabil Banditu, tak si dobírá odměnu 3 karet).

6. Mohu zahrát kartu BANG!, když jsem již tento tah použil jednu či více karet BANG! při Duelu?

Ano. Karty BANG! použité během Duelu se počítají jako odhozené, nikoli zahrané.

7. Když je hráč vyřazen, v jakém pořadí jsou pokládány karty do odhazovacího balíčku?

Pořadí si vybírá mrtvý hráč.

8. Mohu nějakým způsobem ovlivnit karty role nebo postavy během hry?

Ne! Karty rolí a postav nejsou ovlivňovány během hry jakoukoli kartou.

9. Mohu zahrát Saloon, když jsou ve hře již pouze dva hráči?

Ano, není to karta Piva. Nicméně, můžete tak udělat jen během svého tahu.

10. Mohu zahrát Saloon, když jsem právě ztratil poslední život?

Ne. Na rozdíl od Piva, Saloon muže být zahrán pouze během 2. fáze tvého tahu a pouze v případě, že můžete hrát karty. Např. pokud ztratíš poslední život po Duelu ve svém tahu, zemřeš dříve, než stihneš Saloon zahrát.

11. Pokud jsem odstraněn ze hry, získávám zpět svůj život, když někdo jiný zahraje Saloon?

Samozřejmě, že ne! Když karta říká „všichni ostatní hráči“, myslí „všechny ostatní ještě žijící hráče“.

12. Mohu dobrovolně odhazovat karty?

Ne, ani karty z ruky a ani tebou vyložené karty. Pouze postava Sid Ketchum smí vyhodit přesně 2 karty, když chce získat zpět život.

13. Mohu zahrát kartu, před tím než je ukončen efekt jiné (např. zahrát Paniku! během toho, co si jiný hráč vybírá kartu kvůli Hokynářství)?

Ne. Před zahráním jakékoli karty musíš počkat než je dokončen efekt předchozí.

14. Exploduje-li Dynamit a zabije hráče, dostává postava Vulture Sam mezi kartami mrtvého hráče i Dynamit?

Ne. Pro dokončení efektu Dynamitu ho musíš odhodit poté co exploduje. Takže když Vulture Sam dostává karty zabitého hráče, Dynamit je již v odhazovacím balíčku.

15. Může hráč ve Vězení zahrát Pivo ve svém tahu?

Pouze pokud ztrácí svůj poslední život.

16. Mohu zahrát Pivo pokud mám plný počet životů?

Ano: Pivo jen nebude mít žádný efekt.

17. Dobírají si Bart Cassidy nebo El Gringo kartu, když ztratí poslední život — aby když by to bylo Pivo, tak se můžou zachránit?

Ne, pokud ztratí poslední život bez Piva v ruce, tak jsou mrtví. Nicméně, pokud by Bart Cassidy okamžitě zahrál kartu Pivo z ruky, zachránil se a zůstal naživu, tak by si mohl dobrat kartu díky ztracenému životu.

18. Jestliže Vulture Sam zabije pomocníka jako šerif, odhazuje všechny své karty před tím nebo potom, co dostane karty právě zabitého pomocníka?

Nejdříve Vulture Sam dostane všechny karty vyřazeného pomocníka. Pak odhodí všechny své karty (které nyní zahrnují i karty obdržené od pomocníka).

19. Kolik karet Vedle! je potřeba pro obranu před Kulometem zahraným postavou Slab the Killer?

Pouze jedna. Speciální schopnost postavy Slab the Killer se týká pouze karet BANG!

20. Může Calamity Janet zahrát kartu Vedle! během Duelu jako by to byly karty BANG!?

Ano.

21. Když El Gringo zahraje Duel a prohraje, může si vzít kartu od hráče, který Duel vyhrál?

Ne: El Gringo si vezme kartu od hráče, který zahrál kartu, která zapříčinila jeho ztrátu života. Ale jelikož tuto kartu zahrál El Gringo, tak se jeho schopnost nepoužije.

22. Když Suzy Lafayette zahraje Duel, který je její poslední kartou, může si dobrat další kartu před tím, než se vyhodnotí Duel?

Ne, musí počkat do konce Duelu.

23. Když bandita zahraje Duel, prohraje a zemře, dostává hráč, který Duel vyhrál, odměnu 3 karet?

Ne. Odměnu získává hráč, který zahrál kartu, jenž zabila banditu. Jelikož tuto kartu zahrál samotný bandita, tak odměnu nedostává nikdo.

24. Kolik karet si dobírá Bart Cassidy, když je zasažen Dynamitem (a přežije)?

Tři karty.

25. Můžu zahrát kartu Pivo, když jsou ve hře již jen dva hráči?

Ano, ale nemá žádný účinek.

26. Může Sid Ketchum použít svou schopnost i mimo svého tahu, jako kartu Pivo?

Ano, může.


Poznámka: Další dotazy nejsou součástí oficiálních FAQ, které udržuje dV Giochi na své webové stránce a které platí i v turnajích. Jsou však součástí FAQ na stránkách autora hry.

27. Slab the Killer zahraje BANG! na Suzy Lafayette, která má Vedle! jako svou poslední kartu. Poté co Suzy Lafayette zahraje Vedle!, může si dobrat kartu, když žádnou nebude mít, a zahrát další Vedle! před tím, než ji výstřel zraní?

Ano.

28. Co když Suzy Lafayette zasáhne El Gringo svojí poslední kartou?

Když El Gringo ztratí svůj život, Suzy Lafayette si dobere kartu poněvadž nemá žádné karty v ruce. Poté si El Gringo vezme tuto kartu od Suzy Lafayette. Poté však Suzy Lafayette opět nemá žádnou kartu v ruce, takže si dobere jinou.

29. Co se stane, když hráč zapomene použít efekt nějaké karty (např. Barelu) nebo schopností své postavy?

Pamatujte, že použití některých schopností a efektů není povinné (např. schopnost Jourdonnais). Každopádně, pokud hráč zapomene použít nějaký efekt, může to stále napravit dokud není zahrána další karta. Poté je již hra uzavřena, normálně pokračuje a on s tím již nic dělat nemůže.


Autor hry: Emiliano Sciarra Původní překlad: Amartha Překlad nové verze: Andy636

BANG!®: FAQ
Copyright © daVinci Editrice S.r.l.
All rights reserved.