Old Saloon |
![]() |
![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||
NO TRANSLATION AVAILABLE První rozšíření ke kostkové hře BANG! Křiklounský bandité, zbabělí rozmařilci, Indiánský náčelníci a dokonce i dotěrný duch straší Starý salón. Old Saloon do hry přidává hned 5 modulů, které můžete hrát samotné nebo je navzájem kombinovat a ozvláštnit si s jejich pomocí partie kostkové hry BANG!. Pravidla (PDF) | Koupit (CZ) | Kúpiť (SK)
PŘÍPRAVA Old Saloon je rozšíření pro hru BANG! Kostková hra, které obsahuje pět „modulů“. Každý modul může být k základní hře přidán samostatně nebo v kombinaci s jinými moduly. Hraní se řídí všemi pravidly ze základní hry BANG! Kostková hra s následujícími výjimkami: MODUL 1 – KŘIKLOUN A ZBABĚLEC Dvě nové kostky salónu, křikloun a zbabělec, umístěte doprostřed stolu. Před začátkem svého tahu si hráč může vybrat, zda bude házet jednou z těchto kostek (ne oběma) namísto jedné kostky ze základní hry („základní kostky“). Hráč v každém případě hází celkem pěti kostkami. Házení kostkou salónu je vždy dobrovolné. Jakmile si však hráč kostku saloonu vybere, musí ji používat po celý svůj aktuální tah. V každém tahu si může vybrat jinou kostku. Kostky saloonu mají některé nové symboly:
Při používání kostek saloonu se řiďte novým pořadím pro vyhodnocování výsledků:
Poznámka: Toto je zobrazeno na nových souhrnných kartách. MODUL 2 – ŠÍP INDIÁNSKÉHO NÁČELNÍKA
Pokud si musíte vzít šíp z hromádky uprostřed stolu, můžete si vybrat, zda si vezmete žeton šípu indiánského náčelníka namísto jednoho žetonu obyčejného šípu. I když šíp indiánského náčelníka má hodnotu dvou obyčejných šípů, berete si jej za jeden Při útoku indiánů ztratíte za žeton šípu indiánského náčelníka dva body života namísto jednoho. Avšak pokud vlastníte žeton šípu indiánského náčelníka a zároveň máte více šípů než jakýkoliv jiný hráč (neplatí, pokud máte s nějakým hráčem shodu), pak při tomto útoku indiánů neztratíte žádný bod života! Příklad: Jiří hodil na kostce šíp a bere si poslední žeton z hromádky. Nastává útok indiánů! Každý hráč spočítá své šípy: Jiří má 2; Valerie má 4, neboť šíp náčelníka indiánů se počítá jako dva šípy; Filip má 1 a Bety má 3 šípy. Valerie má šíp indiánského náčelníka a zároveň více šípů než jakýkoli jiný hráč. Proto neztratí žádný bod života a jen odloží všechny své šípy doprostřed stolu! MODUL 3 – SPECIÁLNÍ ROLE Jednotlivé speciální role jsou vybírány náhodně. Přidělování rolí je obdobné jako v základní hře. Pokud ve hře chcete ještě více napětí, můžete před náhodným výběrem karet rolí smíchat normální a zvláštní role dohromady podle druhu. Takto nebudete vědět které a kolik zvláštních rolí je ve hře! Schopnost své role můžete použít pouze jednou za hru. Při použití schopnosti odhalte svou roli (s výjimkou šerifa, jehož role je lícem nahoru již od začátku hry) a následujte pokyny na kartě. Jakmile je role jednou odhalena, zůstává již nadále otočena lícem nahoru. Což znamená, že každý uvidí, kdo jste! "MEDVĚD" – ŠERIF Hrajete podle pravidel se třemi kulkami navíc místo se dvěma. "HODNÝ" – POMOCNÍK ŠERIFA Odhalte tuto kartu na začátku svého tahu. Stáváte se novým šerifem a starý šerif se stává pomocníkem šerifa. Oba hráči si ponechají svůj aktuální počet bodů života, ale vymění si své karty rolí. Nový šerif nedostane žádné další náboje navíc. Jeho maximální počet bodů života zůstává stejný, jako je zobrazeno na jeho postavě. Starý šerif ztrácí body života, které přesahují limit bodů života pro jeho postavu. "DOKTOR" – POMOCNÍK ŠERIFA Odhalte tuto kartu po jakémkoliv hodu kostkami. Natočte jednu kostku tak, aby ukazovala vámi zvolený výsledek. Tuto schopnost můžete použít po svém hodu kostkami nebo také po hodu jiného hráče. "SOUDCE" – POMOCNÍK ŠERIFA Odhalte tuto kartu ihned poté, co jiný hráč odhalil svou roli. Schopnost jeho role nemá žádný efekt a nemůže již být v této hře použita. "HAZARDNÍ HRÁČ" – BANDITA Odhalte tuto kartu po posledním hodu jiného hráče. Tento hráč musí ještě jednou hodit všemi svými kostkami a vyhodnotit nové výsledky. Všechny výsledky hráčova regulérního posledního hodu jsou ignorovány. Musí také znovu hodit všemi kostkami s výsledkem "ZLÝ" – BANDITA Odhalte tuto kartu, když si jiný hráč chce vzít získané body života. Tento hráč tyto body života nezíská. Pokud jsou body života získány díky výsledkům "OŠKLIVÝ" – BANDITA Odhalte tuto kartu na začátku svého tahu. Vyměňte všechny žetony šípů mezi dvěma hráči. Můžete zvolit i sebe. "PRAVÁ RUKA ĎÁBLA" – ODPADLÍK Odhalte tuto kartu na konci svého tahu. Jste ihned znovu na tahu. "LEVÁ RUKA ĎÁBLA" – ODPADLÍK Odhalte tuto kartu ve chvíli, kdy má být nějaký hráč vyřazen. Tento hráč zůstává ve hře se 2 body života a může vrátit všechny své šípy na hromádku doprostřed stolu. Tuto kartu můžete použít i na sebe, pokud máte být vyřazeni. MODUL 4 – BANDA NOVÝCH POSTAV Smíchejte nové postavy dohromady s postavami ze základní hry. Poznámka: Některé postavy se dají použít pouze v kombinaci s určitými moduly *. Pokud tyto moduly nepoužíváte, příslušné postavy vyřaďte ze hry.
MODUL 5 – DUCH Poznámka: Modul je uřcen jen pro hru 5 nebo více hráčů. První hráč, který má být vyřazen (pokud to není šerif), se stává duchem. Jako duch máte svou roli lícem nahoru před sebou a můžete stále ještě vyhrát, pokud zvítězí váš tým! Pokud jste byl odpadlík, vezměte si speciální kartu „duch odpadlíka“ a položte ji před sebe příslušnou stranou nahoru. Tato strana zobrazuje vaši příslušnost k týmu v této hře:
Vezměte kartu ducha a položte ji tak, aby překrývala vaši postavu. Vaše postava ztrácí všechny své schopnosti, nemůžete tudíž použít zvláštní schopnost své role. Položte si před sebe také sedm žetonů pro ducha. Ve svém tahu házíte pouze dvěma základními kostkami. Nemůžete si vybrat žádnou kostku saloonu. Kostky můžete až dvakrát přehodit jako obyčejně. Posvém hodu si vyberte jeden ze dvou výsledků a přidělte jej jinému hráči tak, že mu dáte odpovídající žeton. Pokud je na obou kostkách stejný výsledek, je účinek zdvojnásoben: přidělte hráči také žeton Na začátku svého následujícího tahu musí hráč s přiděleným žetonem natočit jednu ze svých základních kostek tak, aby odpovídala žetonu (nebo dvě kostky, pokud má také žeton Na konci svého tahu vrátí hráč příslušný žeton duchovi. Duch se nikdy nezapočítává při počítání míst při vyhodnocování výsledků Příklad: Jiří je duch odpadlíka při hře v 7 hráčích, tudíž hraje jako bandita. Hází 2 kostkami a padlo mu Překlad: Jiří Klumpar alias Cauly
|